verkoop woning

Vragen en discussies over makelaars en het kopen/verkopen van een woning.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Christy
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 05 nov, 2021 10:05 am

verkoop woning

Bericht door Christy »

Goedemorgen,
Ik ben sinds kort gescheiden. Mijn ex-partner en ik kunnen onze huidige wonining niet betalen.
De woning dient dus verkocht te worden, dat staat ook in de beschikking van de Rechter. Ik heb reeds een bod gedaan om een appartement en die is geaccepteerd.
Inmiddels hebben wij beiden de opdrachtbevestiging van onze huidige woning getekend en de makelaar ingeschakeld.
Wij dienen nu beiden akkoord te geven om de woning op Funda te plaatsen. Mijn ex-partner wilt de huidige woning niet verlaten ondanks dat hij getekend heeft om de woning in de verkoop te doen.
Ik zit alleen met een vraag, in het overzicht van de Makelaar staat in het overdracht "aanvaarding in overleg".
Aangezien mijn ex de woning niet wilt verlaten, denk ik dat hij dit met de Makelaar heeft besloten.
Nou is mijn vraag:
Betekent aanvaarding in overleg?
Houdt het in dat hij de verkoop van de woning kan vertragen?
Wat betekent dit voor mij financieel, aangezien ik reeds een bod heb gedaan voor een appartement.
Wat voor gevolgen heeft dit voor mij, aangezien hij ook weigerde het overbruggingskrediet voor mijn appartement te tekenen.
Kan de Makelaar op mijn verzoek de datum wijzigen?
Graag advies in deze.
Groeten, Christiene
rambagts
Berichten: 2173
Lid geworden op: do 13 sep, 2007 6:19 pm

Re: verkoop woning

Bericht door rambagts »

Aanvaarding in overleg is een gebruikelijke formulering. Pas als er een koper is en het koopcontract ondertekend moet worden is het gebruikelijk om een (uiterste) datum op te nemen dat de woning zal worden getransporteerd bij de notaris. Deze uiterste datum is een kwestie van onderhandelen, rekening houdend met de wensen van alle betrokkenen. Als u daarbij merkt dat uw ex partner de zaak opzettelijk vertraagt*(en de verkoop onmogelijk wordt) is het raadzaam om een advocaat of evt. een gratis juridisch loket https://www.rijksoverheid.nl/contact/co ... isch-loket in te schakelen.
Plaats reactie