Woning met "besluitsubvlak: dienstverlening" kopen (voorlopig) zonder eigen bedrijf.

Vragen en discussies over makelaars en het kopen/verkopen van een woning.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

EVG1987
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 14 mei, 2021 6:42 pm

Woning met "besluitsubvlak: dienstverlening" kopen (voorlopig) zonder eigen bedrijf.

Bericht door EVG1987 »

Beste mensen, goedendag!

Het is mijn eerste post, en ik zal mij kort voorstellen en vloeiend naar de vragen overgaan. Tevens zal ik updates van mijn voortgangen posten, zodat de info gedeeld wordt en blijft.

Mijn naam is Evgeniy. Ik ben 33 jaar oud, woon sinds 2001 in Heerlen. (Daarvoor woonde ik in St. Petersburg, Rusland.)

Ik werk als ingenieur voor een Duits bedrijf, in de vrije tijd sleutel ik - weliswaar op redelijk niveau, maar niet bedrijfsmatig - aan auto's, brommers etc.

Ik woon op dit moment antikraak, heb zelf dus géén lopende hypotheken of grote bezittingen. Maar ook bijvoorbeeld geen studieschuld.

Ik heb een huis gevonden dat ideaal bij mij zou passen.

Het gaat om een huis met genoeg ruimte om te wonen, en vooral iets dat het voor mij zo aantrekkelijk maakt: achter het huis is er een flinke bijbouw van twee verdiepingen met twee grote ruimtes (pakweg 14x8) en nog een paar kleine ruimtes er bij. Ideaal voor het fatsoenlijk sleutelen. (Als je een loods moet huren, ben je al snel 400 euro per maand kwijt, en dan zit je ver van huis en wellicht zonder water, toilet etc.)

Kortom, met andere woorden: ik wil het huis heel graag.

Maar nu zag ik op een site met bestemmingsplannen dit:

Afbeelding

Ik vind niet echt informatie over wat ik hiermee moet of kan.

Op dit moment ben ik niet bedrijfsmatig aan het hobbyen, ik werk in loondienst... Maar voor de toekomst sluit ik het niet uit.

Ik heb begrepen dat geldverstrekkers niet zitten te wachten op het financieren van "wonen met bedrijvigheid" omdat het risico van waardevermindering hoger ingeschat wordt etc.

Heeft er iemand ervaring met iets vergelijkbaars?