aankoop advies

Vragen en discussies over makelaars en het kopen/verkopen van een woning.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Mink

aankoop advies

Bericht door Mink »

Hai lezer

Ik wil een woning kopen er staat een vaste prijs...betekend dit dat ik niet kan zaken (dat zegt verkopende makelaar) en is het dan nog nuttig om een makelaar in de hand te nemen (die voor mij bemiddeld bij de aankoop) of is dat eigenlijk niet meer van toepassing. Het is geen hele oude woning (1989) en de omgeving, staat van de woning ziet er op het eerste oog (voor een leek, met een beetje verstand) redelijk tot goed uit. Is er iemand die advies kan geven?

Mink
SEW

Bericht door SEW »

Het kan zijn dat dit een woning van bijv. een woningstichting betreft. Zij hanteren vaak een vaste prijs.

Het kan natuurlijk ook een verkooptruc zijn. Voeldoende reden dus om even door te vragen of advies in te winnen bij een lokale makelaar.
JasperJ
Berichten: 2
Lid geworden op: do 07 feb, 2008 10:46 pm
Contacteer:

Re: aankoop advies

Bericht door JasperJ »

Laat in ieder geval voor dat je het huis koopt een bouwtechnische aankoopkeuring doen door een door jezelf gekozen bedrijf.
Doe dit pas nadat je het eens bent geworden over de prijs en de deal in principe rond is.

Laat in het voorlopige koopcontract een voorbehoud rond de achterstallige kosten opnemen,
dus mocht blijken uit het onderzoek dat er meer dan Ôé¼20.000 aan kosten zitten aan het huis bijv.
dat je dan nog van de koop af kan. Een bouwtechnischekeuring kost misschien Ôé¼350,- maar dan weet
je wel globaal wat de staat van het huis is. Zorg dat jezelf bij de keuring ben en loop met de keurmeester
mee door het huis. Zijn opmerkingen ter plaatsen en lichaamstaal spreken boekdelen, als je vragen hebt
kan je deze ook gelijk stellen.

Succes ermee!
Gast

Re: aankoop advies

Bericht door Gast »

Ja vaste prijzen en koopsommen zijn niet onderhandelbaar
Plaats reactie