Lease zonnepanelen

Vragen en discussies over makelaars en het kopen/verkopen van een woning.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Henryb
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 29 nov, 2017 8:57 pm

Lease zonnepanelen

Bericht door Henryb »

Hoi Allemaal,

Augustus een woning gekocht in een klein dorp in de buurt, tot een akkoord gekomen en koopovereenkomst getekend. Na het tekenen kregen we de lijst met over te nemen zaken, we hebben een aantal zaken aangekocht van de verkoper, maar er wordt ook benoemd dat de 12 zonnepanelen in lease zijn. Nu staat hierover in het koopcontract niets, op funda staat dat de panelen volle eigendom zijn.
Nu blijkt dat het lease contract 75Ôé¼ bedraagt gedurende 10 jaar lang, we hebben aangegeven deze niet te willen overnemen, maar de verkoper kan de panelen er niet afhalen voor de oplevering, hij wil de panelen een halfjaar laten liggen en ze er dan afhalen, maar ik ben bang dat hij de dingen beschadigt of of dat er lekkage ontstaat. Ik heb aangegeven dat ik voor oplevering de panelen eraf wil hebben zodat we de dag van levering de zaak kunnen bekijken en er een goede overdracht plaats kan vinden. Als je dit achteraf doet komt er altijd gezeik van.

Nu heb ik 2 mogelijkheden voorgesteld, of hij neemt ze mee voor de oplevering, of hij laat ze achter en ik neem het contract over en we delen de slot termijn, dit verrekenen we bij de notaris, minus de over te nemen spullen. Maar helaas de verkoper blijft moeilijk doen en ook de makelaar geeft niet huis terwijl hij aangaf dat de zonnepanelen in eigendom zijn.

Heeft er iemand tips?
rambagts
Berichten: 2173
Lid geworden op: do 13 sep, 2007 6:19 pm

Re: Lease zonnepanelen

Bericht door rambagts »

Je rept over een te betalen slottermijn. Loopt lease dus al 9 jaar met minder dan jaar te gaan?
Als er op Funda staat dat panelen bij koop zijn inbegrepen en als er geen voorbehoud is gemaakt in ondertekend (voorlopig) koop contract dan zijn deze dus bij koop in begrepen en valt er m.i. niets meer te verrekenen.
Plaats reactie