Makelaarsopleiding, help!?

Vragen en discussies over makelaars en het kopen/verkopen van een woning.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

AnneS
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 09 nov, 2016 11:45 am

Makelaarsopleiding, help!?

Bericht door AnneS »

Geachte,
Ik weet niet als ik dit onderwerp hier mag vragen maar ik heb een dringende vraag over de opleiding makelaar.
Misschien dat er mensen op dit forum zitten die mij kunnen helpen.

Ik ben Anne, 16 jaar en ik heb afgelopen jaar mijn vmbo- diploma afgerond met de vakken wiskunde, Duits en Economie.
Welke kant ik op wilde van opleidingskeuze wist ik niet en dus heb ik voor de havo gekozen.
Ik vond wiskunde en economie best pittig en dat heb ik dus uit mijn vakkenpakket laten halen maar achteraf is dit geen slimme keuze geweest omdat ik graag de makelaarskant op wil.
Nu is mijn vraag, heeft iemand misschien suggesties voor mij, welke 2 jarige mbo opleiding ik het beste kan volgen die goed aansluit op de makelaarsopleiding voor het vervolg op het hbo? Aangezien je op het mbo geen makelaarsopleiding hebt wil ik graag een economische opleiding doen op niveau 4 waarbij ik door kan stromen naar het hbo. Zelf weet ik alleen niet als dit een opleiding richting handel is of administratie enz. Ik moet, wil ik overstappen, deze week weten welke opleiding ik ga kiezen en ik sta dan ook graag open voor advies van richtingen.
Graag hoor ik van u,
Groetjes Anne
rambagts
Berichten: 2173
Lid geworden op: do 13 sep, 2007 6:19 pm

Re: Makelaarsopleiding, help!?

Bericht door rambagts »

Beste Anne

Dit is lasting om te adviseren. Ik zou dit bespreken met je schooldecaan. Als hij het antwoord niet weet zal hij je wel doorverwijzen naar iemand die dit wel weet.
Rense
Berichten: 1649
Lid geworden op: di 26 mei, 2009 2:39 pm
Locatie: Zuid Groningen

Re: Makelaarsopleiding, help!?

Bericht door Rense »

Het inhoudelijk zwaarste en ook belangrijkste vak voor een makelaar is Bouwkunde.

Ik zou eens informeren bij een makelaardijopleiding wat de beste vooropleiding is.
Plaats reactie