Woning 1974

Vragen en discussies over makelaars en het kopen/verkopen van een woning.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

keysersozeh
Berichten: 1
Lid geworden op: za 01 okt, 2016 9:47 pm

Woning 1974

Bericht door keysersozeh »

Voor het eerst koop ik op korte termijn een woning. Ik heb een huis op het oog. Heb mezelf enigszins ingelezen wat betreft het nemen van een hypotheek, maar ben toch bang dat ik alsnog een foute keuze maak.

Lang verhaal kort, wij (mijn vrouw, kind en ik) gaan noodgedwongen op zeer korte termijn een huis moeten kopen omdat huur geen optie is. En omdat ik in die korte periode geen expert ga worden, graag jullie opmerkingen, bedenkingen, tips en adviezen wat betreft het volgende huis:

http://www.funda.nl/koop/ede/huis-49979 ... ertus-141/

Jullie reacties worden zeer op prijs gesteld. Alvast dank!
rambagts
Berichten: 2173
Lid geworden op: do 13 sep, 2007 6:19 pm

Re: Woning 1974

Bericht door rambagts »

Dit is lastig adviseren op basis van foto's en beschrijvingen op Funda.

Ga eerst langs bij een onafhankelijk hypotheek adviseur en je eigen bank en laat je goed informeren of je een hypotheek kan krijgen voor een woning in deze prijsklasse. Zo ja:

Als je geen ervaring hebt met de koop van woning laat je dan begeleiden bij de koop of neem een aankoopmakelaar in de hand.
Een goede aankoopmakelaar pingelt meer van een woning af dan een leek. Denk ook aan een bouwkundige inspectie (gelet op ouderdom woning) en kijk op www.kadaster.nl of er recentelijk identieke woningen zijn verkocht en voor welke prijs. Ga eerst zelf de woning bezichtigen en vraag makelaar of verkopers hemd van het lijf. Je kunt daarna een tweede bezichtiging regelen waarbij je dan een aankoopmakelaar meeneemt.
Plaats reactie