Voorbehoud financiering

Vragen en discussies over makelaars en het kopen/verkopen van een woning.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

iamcj
Berichten: 63
Lid geworden op: wo 26 aug, 2009 2:22 pm

Voorbehoud financiering

Bericht door iamcj »

Het is volgt gegaan.

Wij hebben een bod gedaan onder voorbehoud van 8 weken financiering, overdracht 1 oktober.
De verkopend makelaar heeft schriftelijk een eindvoorstel gedaan onder voorbehoud van financiering, zonder een termijn van 8 weken te noemen.
Met dit voorstel zijn wij akkoord gegaan.

Nu is het zo dat als we binnen 4 tot 6 weken ons eigen huis verkopen en ook per 1 oktober kunnen passeren, we geen overbrugging nodig hebben en een stuk goedkoper uit kunnen zijn met de hypotheek. We zouden dan de huidige offerte annuleren en een nieuwe aanvragen.

We kregen een voorlopig koopcontract met daarin 8 weken onder voorbehoud financiering. Ik heb aangegeven dat we tot 1 oktober de tijd hebben en ik dacht ook dat dit hun intentie was, omdat we uitgebreid hebben gediscussieerd, dat wij de risico's nemen met twee huizen. Hier is de verkopend makelaar is het niet mee eens.

Is het handig om mijn poot stijf te houden?
rambagts
Berichten: 2173
Lid geworden op: do 13 sep, 2007 6:19 pm

Re: Voorbehoud financiering

Bericht door rambagts »

Wij hebben een bod gedaan onder voorbehoud van 8 weken financiering, overdracht 1 oktober
We kregen een voorlopig koopcontract met daarin 8 weken onder voorbehoud financiering.
Wat is nou precies het probleem.
M_1
Berichten: 3049
Lid geworden op: ma 04 aug, 2008 10:56 am

Re: Voorbehoud financiering

Bericht door M_1 »

Ik zie het probleem ook niet. Je hebt je voorbehoud van financiering, toch? Als je zou willen dat je oude woning óók voor 1 oktober verkocht zou zijn, dan had je dát als voorbehoud moeten nemen. Of is er nog wat anders wat we speelt?

Of heb je het idee dat de verkopers je aan die eerdere (en misschien ongunstige) hypotheek willen houden? Daar hebben zijn toch niets mee te maken?
Plaats reactie