Welke 'No-cure-no-pay' aankoopmakelaar

Vragen en discussies over makelaars en het kopen/verkopen van een woning.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

thewongandonly
Berichten: 10
Lid geworden op: za 22 dec, 2012 2:54 pm

Welke 'No-cure-no-pay' aankoopmakelaar

Bericht door thewongandonly »

Update: zie onder

Beste forumleden:

we hebben momenteel een prachtig huis (vinden wij zelf :) ), maar waren toch aan het kijken voor een grotere woning dat gedeeltelijk in de toekomst 'mantelzorg-proof' is. Nu hebben we ├®├®n gevonden!
Voor de aankoop zijn we aan het overwegen om voor DeOnderhandelmakelaar.nl te kiezen. Concept: Ôé¼600,- & bonus van hetgeen hij eraf weet te krijgen van de vraagprijs (eerste 25k = 10%, 25k-50k = 6%, >50k = 3%). Vraagprijs woning die we op het oog hebben is 600k. Soortgelijke woning met dezelfde vraagprijs welke in de buurt recent verkocht is door dezelfde makelaar is 555k. Ervan uitgaande dat dit de hoogste prijs is die we willen betalen, dan betalen we al ca Ôé¼4000 aan courage voor hetgeen we denken zelf te kunnen onderhandelen. Het interessante is wat hij daarbovenop eraf weet te onderhandelen... De service is 'no-cure-no-pay', dus als het eindbod niet bevalt, kunnen we altijd 'nee' zeggen.

Wat is hierin wijsheid? Wat zouden jullie doen?
Laatst gewijzigd door thewongandonly op di 05 jul, 2016 9:25 am, 2 keer totaal gewijzigd.
rambagts
Berichten: 2173
Lid geworden op: do 13 sep, 2007 6:19 pm

Re: De Onderhandelmakelaar

Bericht door rambagts »

Een goede makelaar pingelt meestal meer van de vraagprijs af dan een leek. Als je denkt dat je z'n aankoopmakelaar kan verslaan kun je er natuurlijk vanaf zien.
thewongandonly
Berichten: 10
Lid geworden op: za 22 dec, 2012 2:54 pm

Re: Welke 'No-cure-no-pay' aankoopmakelaar

Bericht door thewongandonly »

Ok. we hebben besloten dat we een no-cure-no-pay makelaar in de arm willen nemen, mochten we besluiten voor het huis te gaan.

Nou zijn er 2 bekendere:
- de ├®├®n (Vastgoedkoper) gaat met je mee bezichtigen en heeft (naar eigen zeggen) een bouwkundige achtergrond. Later is een bouwkundige inspectie nog mogelijk voor een meerprijs. En gaat daarna onderhandelen tot de 'bodemprijs'. Dit lijkt ons logischer en is daarnaast goedkoper.
- de andere (De Onderhandelmakelaar) gaat eerste onderhandelen tot de 'bodemprijs' en daarna een bouwkundige inspectie. Zoals gezegd lijkt ons eerst een bezichtiging/inspectie logischer om alle zaken die een expert ziet (die ons niet opvallen) mee te nemen bij de onderhandelingen. De Onderhandelmakelaar is wel veel bekender en in 2014 uitgeroepen tot aankoopmakelaar van het jaar...

Nogmaals de vragen: wat zouden jullie doen? Zijn er tips of opmerkingen?
rambagts
Berichten: 2173
Lid geworden op: do 13 sep, 2007 6:19 pm

Re: Welke 'No-cure-no-pay' aankoopmakelaar

Bericht door rambagts »

Ik mag toch aannemen dat 2e makelaar ook woning gaat bezichtigen? Zo ja, dan maakt het weinig uit wie je neemt.
thewongandonly
Berichten: 10
Lid geworden op: za 22 dec, 2012 2:54 pm

Re: Welke 'No-cure-no-pay' aankoopmakelaar

Bericht door thewongandonly »

Nee. Alleen als je het eens bent geworden over de onderhandelde prijs, dan komt er een bouwkundige voor de inspectie en een taxateur het huis bekijken. Dat is juist mijn punt. De aankoopmakelaar komt het huis niet bezichtigen... Ik vind het ook vreemd (spaart natuurlijk tijd en dus geld voor De Onderhandelmakelaar), maar genoeg positieve reviews en zoals eerder aangegeven 'Aankoopmakelaar van het jaar 2014'. Vandaar dat ik aan het twijfelen ben.
M_1
Berichten: 3049
Lid geworden op: ma 04 aug, 2008 10:56 am

Re: Welke 'No-cure-no-pay' aankoopmakelaar

Bericht door M_1 »

Dus hij is gewoon iemand die kan onderhandelen en verder totaal geen kennis heeft van de woning? Vreemd... dat zou ik niet zo snel voor kiezen.
thewongandonly
Berichten: 10
Lid geworden op: za 22 dec, 2012 2:54 pm

Re: Welke 'No-cure-no-pay' aankoopmakelaar

Bericht door thewongandonly »

Inderdaad, vind ik ook. Maar goed, toch aankoopmakelaar van 2014....
Rob12
Berichten: 1
Lid geworden op: di 28 nov, 2017 8:20 pm

Re: Welke 'No-cure-no-pay' aankoopmakelaar

Bericht door Rob12 »

Ik heb ooit gekozen voorspam als aankoopmakelaar. Ze zijn wel bekend in de in een bepaalde regio dus je zult daar wel moeten wonen.
Plaats reactie