Laatste check koopwoning, met of zonder verkoopmakelaar?

Vragen en discussies over makelaars en het kopen/verkopen van een woning.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

MvanDinther
Berichten: 1
Lid geworden op: di 07 jun, 2016 1:00 pm

Laatste check koopwoning, met of zonder verkoopmakelaar?

Bericht door MvanDinther »

Beste lezers,

Mijn vriend en ik staan op het punt ons eerste huis te kopen. Echter lopen wij helaas tegen een aantal vervelende zaken aan; we hadden in overleg met de verkopende partij (via de verkoopmakelaar) een datum geprikt voor de overdracht, namelijk morgen. Vervolgens werd deze datum geannuleerd door de verkoper en (zonder overleg met ons) een nieuwe datum besproken bij de Notaris. Nu zijn we inmiddels uit over een datum; a.s maandag.

Echter, afgelopen zondag kwamen wij erachter dat de woning nog bewoond is door huurders (terwijl zij per 01/06 eruit zouden zijn, en wij dagelijks een boete zouden betalen ivm inkomstenderving). Na een belletje met de verkoopmakelaar blijkt dat de huurders tot vandaag 17.00 de tijd hebben om te vertrekken (zij hebben een andere woning aangewezen gekregen). Mocht dit niet gebeuren worden zij de woning uitgezet. Omdat dit ons niet lekker zit willen wij graag a.s zaterdag de woning bekijken en controleren of alles nog aanwezig is. De verkoopmakelaar is dan een weekendje weg, en neemt niet de moeite om voor ons een afspraak te maken met zijn partij, wij moeten maar afwachten of de verkopers ons bellen om hiervoor een afspraak te maken, en daar wachten wij inmiddels al anderhalve dag op. Gezien de situatie zouden wij graag de verkoopmakelaar aanwezig hebben als wij bij de woning gaan kijken, maar deze zegt heel simpel; ik ben weg, en ik kan geen vervanging vinden.

Nu is mijn vraag; kan dit zomaar? En is het terecht dat wij onze vraagtekens plaatsen bij deze situatie?

Alvast bedankt voor reactie.
rambagts
Berichten: 2173
Lid geworden op: do 13 sep, 2007 6:19 pm

Re: Laatste check koopwoning, met of zonder verkoopmakelaar?

Bericht door rambagts »

Tip:
Neem getuige(n) mee als je woning bezichtigt op die dag voor de overdracht. Maak paar foto's als woning nog bewoond is. Altijd nuttig.
Plaats reactie