Bieden op uit verkoop gehaalde woning

Vragen en discussies over makelaars en het kopen/verkopen van een woning.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Baskets
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 07 feb, 2016 8:55 pm

Bieden op uit verkoop gehaalde woning

Bericht door Baskets »

Hallo,


Eind 2015 heb ik een bezichtiging gedaan bij een woning en heb toen niet geboden, omdat dit mijn allereerste bezichtiging was (!!) en er vanuit ging dat er meer interessante huizen zouden volgen. Nu, driekwart jaar verder, blijkt dat eerste huisje eigenlijk het beste tot nu toe, tientallen bezichtigingen verder.

Nu is het zo dat het betreffende huis ongeveer een maand na mijn bezoek uit de verkoop is gehaald. Nu ben ik nog steeds geïnteresseerd en zou stiekem toch willen bieden. De makelaar geeft aan dat het huis in de 'stille verkoop' zit. Het wordt dus niet aangeboden maar ze hebben het wel in hun bestand gehouden en hij geeft, -slim als hij is-, aan, dat de bewoners alleen geïnteresseerd zijn in verkoop als de originele vraagprijs wordt geboden, en die prijs ligt veel te hoog, gezien de markt. Tuurlijk!

Wat kan ik doen, gewoon bieden? En hoe? Ik heb er zelfs aan gedacht om de bewoners zelf te benaderen maar dit lijkt mij ook niet echt slim. Niemand die ik ken heeft ooit geboden op deze manier. Ik hoor graag van jullie.
rambagts
Berichten: 2173
Lid geworden op: do 13 sep, 2007 6:19 pm

Re: Bieden op uit verkoop gehaalde woning

Bericht door rambagts »

Het staat je altijd vrij om een bod te doen. Dus neem gerust contact op met de makelaar. Bedenk wel dat er wel eens een restschuld op die woning kan zitten waardoor de verkopers misschien wel willen zaken maar niet kunnen zakken. Daar kom je wel achter als je je bod hebt gedaan en de makelaar je niet terug belt of aangeeft dat je bod te laag is!
PieterPietersen
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 10 feb, 2021 9:21 am

Re: Bieden op uit verkoop gehaalde woning

Bericht door PieterPietersen »

Heb via ***** SPAM ***** een huis gekocht wat uit de verkoop was dus het is mogelijk.
Plaats reactie