Bezichtiging

Vragen en discussies over makelaars en het kopen/verkopen van een woning.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Peter56
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 18 nov, 2015 6:42 pm

Bezichtiging

Bericht door Peter56 »

Een goede avond,

Ik heb de volgende vraag: Als je na de eerste bezichtiging van een huis een bod doet, kun je dan ook een 2de keer gaan kijken of pas een bod doen na de 2de bezichtiging?

Alvast bedankt,

mvg,Peter
rambagts
Berichten: 2173
Lid geworden op: do 13 sep, 2007 6:19 pm

Re: Bezichtiging

Bericht door rambagts »

Dit kan beide.

Bedenk wel dat het niet gebruikelijk is om na een tweede bezichtiging lager te bieden. Als je niet zeker van je zaak bent biedt dan pas na de tweede bezichtiging. Neem aan dat je al op www.kadaster.nl hebt gekeken of er recentelijk identieke woningen zijn verkocht en tegen welke prijs.
Peter56
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 18 nov, 2015 6:42 pm

Re: Bezichtiging

Bericht door Peter56 »

Nee dat ben ik ook van bewust.
Ik heb al een openings- bod in mijn hoofd. Mij gaat er om, stel ik bied een x bedrag en das te laag. Om opnieuw een hogere bod te doen ,om dan nog een keer de woning te gaan bezichtigen en ja ik heb al op kadaster.nl gekeken.
rambagts
Berichten: 2173
Lid geworden op: do 13 sep, 2007 6:19 pm

Re: Bezichtiging

Bericht door rambagts »

Je kunt het lage bedrag bieden en dan tegenbod (of afwijzing) afwachten en daarna een 2e bezichtiging doen. Als je laag biedt, probeer dan wel je bod met goede argumenten te onderbouwen. Denk hierbij aan zaken als: achterstallig onderhoud, (technische staat van o.a. sanitair, electra, cv en vraagprijzen/verkoopprijzen van identieke woningen).
Plaats reactie