Asbest in huis

Vragen en discussies over makelaars en het kopen/verkopen van een woning.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

iet92
Berichten: 1
Lid geworden op: do 22 okt, 2015 12:40 pm

Asbest in huis

Bericht door iet92 »

Hoi!

Mijn vriend en ik huren sinds februari een huis dat al enige jaren te koop staat. Na een aantal bezichtigingen van andere mensen hebben wij besloten om het zelf te gaan kopen. We zijn nu al zover dat de koopakte is getekend, financiering is rond en morgen is de overdracht.
Nu zijn wij er afgelopen weekend achtergekomen dat er asbestplaten in onze hal zitten. In de koopakte is alleen aangegeven dat er asbest in het dak zit.
Het gaat ons flink wat geld kosten om de platen te laten verwijderen. Mijn vraag is, kunnen wij nog iets op de verkoper verhalen?

Groetjes Yvonne
rambagts
Berichten: 2173
Lid geworden op: do 13 sep, 2007 6:19 pm

Re: Asbest in huis

Bericht door rambagts »

per abuis dubbel antwoord.
Laatst gewijzigd door rambagts op do 22 okt, 2015 3:59 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
rambagts
Berichten: 2173
Lid geworden op: do 13 sep, 2007 6:19 pm

Re: Asbest in huis

Bericht door rambagts »

rambagts schreef:
Mijn vraag is, kunnen wij nog iets op de verkoper verhalen
Als de verhuurder/verkoper wist van die asbestplaten had hij jullie dat moeten vertellen. Als hij er geen weet van had valt verkoper dus niets te verwijten,
Als verkoper dus zegt dat hij dit niet wist zouden jullie moeten bewijzen (als het tot een rechtszaak zou komen) dat hij er wel weet van had.
Je zou, bij een ontkenning, navraag kunnen doen bij de buren. Misschien is er ooit een keer over gesproken met jullie verhuurder.
Plaats reactie