Bieden op huis met gedwongen verkoop

Vragen en discussies over makelaars en het kopen/verkopen van een woning.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

peterwens
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 10 jun, 2015 10:09 pm

Bieden op huis met gedwongen verkoop

Bericht door peterwens »

Hallo,

Mijn vriendin en ik zijn sinds enige tijd op zoek naar een huis en hebben na een aantal huizen te hebben bezichtigd ├®├®n twee onder 1 kap huis gevonden in Noord Holland dat ons beide erg aanstaat.
Het huis dat we bezichtigd hebben is van een gescheiden stel dat dit een aantal jaar (2 ongeveer) terug voor 295k heeft gekocht en een vraagprijs hanteert van 227k

Enkele dagen na de eerste bezichting hebben we de makelaar teruggebeld en hebben daarin aangegeven dat we interesse hebben in het huis en een tweede bezichtiging willen doen.
Kort na dat telefoongesprek heeft hij teruggebeld en vriendelijk en netjes aangegeven dat beide partijen bij een budget van 200k beter geen moeite kunnen doen. Ook zou de NHG door de gedwongen verkoop wel wat, maar niet veel, willen afwijken van de vraagprijs. Hij gaf daarbij aan dat we een (kleine/redelijke) kans hebben het huis voor 217k te kopen en zou daar echt zijn best voor te willen doen tov de NHG. Tijdens de eerste bezichtiging gaf hij wel aan dat het huis toch binnen een aantal maanden verkocht dient te worden.

Voor het huis is redelijk veel animo, meerdere kijkers, maar nu nog vrij van biedingen en staat 2 maand te koop.

Wat schatten jullie wat betreft de verkoopprijs? Zit hier nog meer onderhandelingruimte in of klopt zijn verhaal. Zo aardig als ie is gelooft een deel van mij zijn verhaal wel en zegt het andere deel me dat hij echt niet direct de 217 als bodemprijs aangeeft terwijl we nog niet eens in onderhandeling zijn.

Benieuwd naar jullie reacties!