huis dient nog kadastraal ingementen worden

Vragen en discussies over makelaars en het kopen/verkopen van een woning.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Jilla
Berichten: 22
Lid geworden op: do 28 mei, 2015 1:48 pm

huis dient nog kadastraal ingementen worden

Bericht door Jilla »

Dag iedereen,

Wij hebben een huis gezien waar we interesse in hebben (hiervoor een huurwoning)
Het staat voor een 'goede' prijs te koop maar er zijn nog al een aantal haken en ogen aan die ik lees in de omschrijving.
Kan iemand mij helpen bij de volgende aspecten die ik heb gelezen in de omschrijving:

1. Het huis dient nog kadastraal uitgemeten te worden (kost dit veel geld? Kan je hiermee een loergedraaid worden)
2. In de koopovereenkomst zullen aanvullende artikelen opgenomen worden
3. keuze van de notaris voor de eigendomsoverdracht is aan de verkoper (projectnotaris)

Volgens mij is het huis op dit moment nog van een woningcooperatie, het huis ernaast was ook een huurwoning en staat ook te koop. Vandaar dat het kadastraal misschien nooit gemeten is daar.

Kan iemand ons helpen?

Alvast bedankt!!!

Gr Jan
rambagts
Berichten: 2173
Lid geworden op: do 13 sep, 2007 6:19 pm

Re: huis dient nog kadastraal ingementen worden

Bericht door rambagts »

Kadastraal inmeten:
Zie uitleg w.o. kosten:
http://www.heetebrij.net/2014/01/inmeti ... te-manier/

Een loer draaien: Niet echt. Maar doe dit of laat dit bijvoorkeur door de verkoper doen voor de koop.
Maar er kunnen wel eens verrasssingen zijn: dat bijvoorbeeld een schuur of een afscheiding buiten de vast te stellen grens uit steekt of dat (bij wijze van spreken) het pad bij je voordeur in eens op de grond van de buren blijkt te liggen.
Jilla
Berichten: 22
Lid geworden op: do 28 mei, 2015 1:48 pm

Re: huis dient nog kadastraal ingementen worden

Bericht door Jilla »

Hoi Tukker,

Klopt. Henk en Jan zijn niet mijn echte namen.
Mijn eigen naam is best appart en komt niet vaak voor.
Ik gebruik hem niet omdat ik op dit moment in onderhandeling ben met een makelaar en bang ben dat hij hier ziet wat ik vraag
Beetje paranoia misschien maar ja
Dan weet je dat ;)
Ik zal even aan de makelaar vragen of ik een voorbeeld van de koopovereenkomst kan zien. Dit is overigens voor een andere optie mochten de huidge onderhandelingen spaak lopen.
Bedankt!
Jilla
Berichten: 22
Lid geworden op: do 28 mei, 2015 1:48 pm

Re: huis dient nog kadastraal ingementen worden

Bericht door Jilla »

Het huis wordt verkocht door een makelaar.
Heb al wat gegoogled om erachter te komen welke woningcooperatie hem verkoopt maar nog niks gevonden.
Heb jij een idee wat er voor kopers van dit soort huizen komt kijken?
Ik las al iets over toetsing inkomen en dat je het binnen 10 jaar niet mag verkopen ofzo....

Gr Kees :P
Gebruikersavatar
Cnorretje
Moderator
Berichten: 1219
Lid geworden op: vr 08 sep, 2006 5:00 pm
Locatie: Regio Waalwijk / Oosterhout

Re: huis dient nog kadastraal ingementen worden

Bericht door Cnorretje »

Na inmeting wordt het waarschijnlijk een gedeeltelijk kadastraat perceel. Vraag bij een notaris (of misschien de makelaar) naar de nodige meerkosten bij overdracht.
Jilla
Berichten: 22
Lid geworden op: do 28 mei, 2015 1:48 pm

Re: huis dient nog kadastraal ingementen worden

Bericht door Jilla »

Tukker schreef:Kopers voor dit soort huizen zijn die kandidaat kopers die het huis kunnen betalen en er willen wonen. Dat heet een open deur.

Als je alle informatie omtrent de voorwaarden hebt en je wilt er serieus mee door, kun je het beste een adviseur raadplegen.
Verder kom ik niet op basis van de informatie die je zelf hebt en hier geeft.


Ik las dat je als je een te hoog inkomen hebt (boven 38.000 bruto per jaar) je niet in aanmerking komt voor deze huizen.
Ik zal de hypotheker het vragen
Plaats reactie