Help, Strijd na scheiding omtrent kiezen makelaar

Vragen en discussies over makelaars en het kopen/verkopen van een woning.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

buffy
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 17 apr, 2015 2:02 pm

Help, Strijd na scheiding omtrent kiezen makelaar

Bericht door buffy »

Hallo iedereen,
Ik zal mijzelf eerst even een beetje netjes voorstellen. Mijn naam is "Buffy" en ik zit een beetje met een probleem en zou hier graag wat advies over willen winnen.

Enige jaren geleden ben ik gescheiden van mijn ex partner, nu hebben wij een eigen woning alleen woont hij reeds met een andere partner op een ander adres. Reeds heb ik ook sinds een jaar een nieuwe partner en wij wonen in mijn huidige woning. Nu heeft destijds de rechter bepaald dat wij de woning moesten verkopen omdat ik dit niet in mijn eentje kan bekostigen. (mijn huidige vriend heeft geen baan dus kunnen wij de hyphotheek niet op beide namen zetten). Dit met resultaat dat wij de woning moeten verkopen.

Nu is het probleem eigenlijk dat ik destijds door een makelaar een waarde rapport heb laten opstellen en een taxatie voor de verkoop van de woning.
Met deze makelaar zijn zowel ik als mijn ex destijds samen mee in zee gegaan. Nu heb ik deze makelaar (die overigens bij 1 van de grootste organisatie behoord van nederland) gevraagt om de woning opnieuw te taxeren en vervolgens te koop aan te bieden. Nu is mijn ex partner het niet eens met de keuze van deze makelaar en eist door middels een advocaat een andere makelaar. Wat kan ik nu het beste doen?? ik heb vervolgens geen zin om opnieuw een gerechtelijke procedure aan te gaan dit heeft bij mij de vorige keer veel psychische problemen veroorzaakt.

Kan iemand mij helpen door mij te vertellen wat mijn rechten zijn ten opzichte hier van. Moet ik mijn ex gewoon zijn zin geven of kan ik door gaan met mijn huidige makelaar..
rambagts
Berichten: 2173
Lid geworden op: do 13 sep, 2007 6:19 pm

Re: Help, Strijd na scheiding omtrent kiezen makelaar

Bericht door rambagts »

Ideaal zou zijn om samen een makelaar overeen te komen. U zou kunnen afspreken dat u een paar namen overlegt en uw vriend ook een paar en dan de makelaar nemen die op beide lijstjes staan.
Andere opties is:
Uw ex neemt een eigen makelaar in de hand en u ook. Bij een verschil minder dan 5 % afspreken dat verschil wordt gedeeld en bij een verschil groter dan 5% afspreken dat de 2 makelaars samen een derde aanstellen en dan komen jullie er vast wel uit. Laatste optie is natuurlijk wel duur (3 x taxatie als het tegen zit).
nerd01
Berichten: 311
Lid geworden op: vr 04 dec, 2009 11:55 am

Re: Help, Strijd na scheiding omtrent kiezen makelaar

Bericht door nerd01 »

Ik denk dat je toch een goed gesprek met je ex moet gaan voeren hierover. Wat zijn zijn motieven, welk alternatief heeft hij in gedachte? Als je dit niet alleen denkt te kunnen schakel dan een mediator in. Jullie hebben beiden geen enkel belang bij rechtszaken en advocaten. Een gesprek van een uur kan al wonderen doen.
Plaats reactie