Verkoper accepteert vraagprijs niet

Vragen en discussies over makelaars en het kopen/verkopen van een woning.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

cynisme
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 05 sep, 2014 12:50 pm

Verkoper accepteert vraagprijs niet

Bericht door cynisme »

Hoi allemaal,

ik heb te maken met een vreemde situatie, waar ik wat achtergrond-informatie bij zoek.
Ik heb geboden op een huis. De verkoper weigerde in eerste instantie te onderhandelen. Doorzagen bij de verkopend makelaar leert dat de verkopers in een financieel lastige situatie zitten en hopen hier weer uit op te krabbelen. Ze willen het huis niet verkopen en denken op termijn er te kunnen blijven wonen.
Het klinkt wat hard, maar ik zou heel graag deze woning kopen.
Nu is mijn vraag: kan een verkoper eindeloos de verkoop blijven uistellen, of is bv de makelaar verplicht om bij het krijgen van een bod dat gelijk is aan de vraagprijs dit aan de schuldeisende partij door te geven?
Graag jullie mening!
rambagts
Berichten: 2173
Lid geworden op: do 13 sep, 2007 6:19 pm

Re: Verkoper accepteert vraagprijs niet

Bericht door rambagts »

Zo te lezen moeten de verkopers de woning vanwege problemen verkopen maar willen ze niet echt meewerken. Mogelijk hopen ze te kunnen regelen dat ze woning kunnen blijven bewonen. Ik zou er niet te veel energie insteken aLs je vraagprijs hebt geboden en geen reactie krijgt. De makelaar zit tussen twee vuren en zal zijn vingers er wel niet aan willen branden.
HJV
Berichten: 280
Lid geworden op: zo 27 jan, 2008 10:45 pm

Re: Verkoper accepteert vraagprijs niet

Bericht door HJV »

De verkopende partij bepaald nog steeds de prijs ongeacht in welke situatie hij/zij zich bevindt of de hypotheekverstrekker heeft maatregelen genomen tot verkoop en wordt dan de verkopende partij deze maak ik niet op uit verhaal
Plaats reactie