advies gevraagd

Vragen en discussies over makelaars en het kopen/verkopen van een woning.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

mieksie
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 01 jun, 2014 8:18 pm

advies gevraagd

Bericht door mieksie »

Afgelopen week hebben een huis bekeken met een vanafprijs en waarbij de bewoners de toekomstige bewoners kiezen.
Nu werden we gebeld door de makelaar dat de bewoners graag willen dat wij er komen wonen maar dat er al een bod is gedaan die 20.000 boven de prijs zit
nu moesten wij volgens haar minimaal met een bod komen dat 10 tot 15 .000 boven de oorspronkelijke vraagprijs ligt.
Wat denken jullie, Is dit een mooi verkooppraatje?
Wij zitten ee nu aan te denken om de gewone vanafprijs te bieden

ik ben benieuwd naar jullie reactie
rambagts
Berichten: 2173
Lid geworden op: do 13 sep, 2007 6:19 pm

Re: advies gevraagd

Bericht door rambagts »

Wat denken jullie, Is dit een mooi verkooppraatje?
Of er wel/niet 20.000 boven de vraagprijs is geboden kan waar zijn of niet waar.
Als het waar is en jullie bieden minder dan 20.000 boven de vraagprijs zal makelaar de woning wel verkopen aan diegene die 20.000 boven de vraagprijs heeft geboden (als die koper het rond kan krijgen bij zijn geldverstrekker).
Als het niet waar is zal makelaar in zee gaan met diegene die het hoogst geboden heeft. Als je niet van plan bent om boven de 20.000 (op vraagprijs) te bieden dan zou ik gewoon bieden wat je er voor over hebt. Of de "vanaf"prijs reëel is kan ik helaas niet beoordelen. Kijk ook eens bij www.kadaster.nl of er recentelijk nog identieke woningen zijn verkocht en voor hoeveel.
mieksie
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 01 jun, 2014 8:18 pm

Re: advies gevraagd

Bericht door mieksie »

Dank je voor je antwoord.
Wij vinden het vooral bijzonder dat de mensen akkoord willen gaan met een lager bod van ons omdat ze willen dat wij er komen wonen.
Ik zou inderdaad ook zeggen dat je het verkoopt aan degene met het hoogste bod.
rambagts
Berichten: 2173
Lid geworden op: do 13 sep, 2007 6:19 pm

Re: advies gevraagd

Bericht door rambagts »

Dat makelaar/verkopers liever de woning aan jullie willen verkopen kan er mee te maken hebben dat ze niet echt geloven dat bod van 20.000 tot koop zal leiden. Dus twijfelen of kopers wel /niet kunnen betalen of de makelaar speelt blufpoker.
Plaats reactie