IB60 verklaring, startershuurwoning

Vragen en discussies over makelaars en het kopen/verkopen van een woning.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

vankesen
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 21 mei, 2014 10:01 am

IB60 verklaring, startershuurwoning

Bericht door vankesen »

Ik hoop dat ik dit op het goede forum plaats, maar er zijn vast mensen die mij hierover wat meer kunnen vertellen.
Samen met mijn vriend azen wij al een hele tijd op een nieuwbouwappartement dat sinds 1 week in aanbod is, we hebben 2 weken om te reageren maar dienen een IB60 verklaring door te geven.
Nu is het zo dat wij een jaar geleden zijn afgestudeerd, en inmiddels beiden een fulltime HBO baan hebben plus eigen bedrijfje. Kwa inkomens zit het eigenlijk wel goed. (ook voldoende spaargeld)
Echter het probleem is dat de inkomensverklaring alleen over 2012 aangevraagd kan worden.
De betreffende organisatie Area wonen, hamert erop dat we deze verklaring aanleveren, wat wij geen goede aantoning vinden van wat wij momenteel verdienen(destijds liepen we stage dus te weinig inkomen)

Ik neem aan dat ze begrijpen dat er in 2 jaar veel kan veranderen, zeker als je aanbieder bent van startershuurwoningen.

Is hier een andere oplossing voor, en wat is de reden dat het op deze manier gedaan wordt? of kunnen wij pas over 2 jaar in aanmerking komen? Stel we winnen een miljoen maar hebben geen inkomen, dan zouden we NOG steeds niet in aanmerking komen. Ik vind het een rare regel. :(
rambagts
Berichten: 2173
Lid geworden op: do 13 sep, 2007 6:19 pm

Re: IB60 verklaring, startershuurwoning

Bericht door rambagts »

Als je een paar weken kan wachten zou je in juni de IB verklaring over 2013 kunnen opvragen
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... _aanvragen

De inkomensverklaring voor 2013 kunt u aanvragen vanaf juni 2014.
Houd uw burgerservicenummer (BSN) bij de hand. Wij sturen u de inkomensverklaring binnen 5 werkdagen.Wat staat er op een inkomensverklaring?

Op uw inkomensverklaring staan de volgende gegevens:

Ôûáuw inkomensgegevens
Ôûáhet jaar waarover wij de inkomensverklaring afgeven
Ôûáuw naam en adres
Ôûánaam- en adresgegevens van de Belastingdienst
Een inkomensverklaring is een officiële verklaring van ons met uw inkomensgegevens over een bepaald belastingjaar. Hebt u geen aangifte gedaan over een jaar waarvoor u een inkomensverklaring aanvraagt? Dan gaan wij uit van de gegevens die wij krijgen van uw werkgever of uitkeringsinstantie. Kloppen deze gegevens volgens u niet? Neem dan contact op met uw werkgever of uitkeringsinstantie.
vankesen
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 21 mei, 2014 10:01 am

Re: IB60 verklaring, startershuurwoning

Bericht door vankesen »

rambagts schreef:Als je een paar weken kan wachten zou je in juni de IB verklaring over 2013 kunnen opvragen
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... _aanvragen

De inkomensverklaring voor 2013 kunt u aanvragen vanaf juni 2014.
Houd uw burgerservicenummer (BSN) bij de hand. Wij sturen u de inkomensverklaring binnen 5 werkdagen.Wat staat er op een inkomensverklaring?

Op uw inkomensverklaring staan de volgende gegevens:

Ôûáuw inkomensgegevens
Ôûáhet jaar waarover wij de inkomensverklaring afgeven
Ôûáuw naam en adres
Ôûánaam- en adresgegevens van de Belastingdienst
Een inkomensverklaring is een officiële verklaring van ons met uw inkomensgegevens over een bepaald belastingjaar. Hebt u geen aangifte gedaan over een jaar waarvoor u een inkomensverklaring aanvraagt? Dan gaan wij uit van de gegevens die wij krijgen van uw werkgever of uitkeringsinstantie. Kloppen deze gegevens volgens u niet? Neem dan contact op met uw werkgever of uitkeringsinstantie.
helaas is de inschrijving voor de huurwoning op 31 mei gesloten. :(
Plaats reactie