Voorlopige koopakte

Vragen en discussies over makelaars en het kopen/verkopen van een woning.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Jeanpaul1983
Berichten: 2
Lid geworden op: di 28 jan, 2014 7:43 pm

Voorlopige koopakte

Bericht door Jeanpaul1983 »

Hallo allemaal,

Ik heb eind vorige week een koopakte ondertekend bij de makelaar voor de aankoop van een eengezinswoning. Inmiddels is er een aanvraag ingediend voor een hypotheekofferte door mijn adviseur. Wat mij alleen nog niet helemaal lekker zit en pas nu is opgevallen, is dat er in de koopovereenkomst de legitimatienummers van het verkopende stel ontbreken. De rest van hun personalia staat er verder wel op. Mijn legitimatienummer staat er wel in vermeld. Ik vroeg mij af, of ik er nog iets mee moet doen of het verder zo kan laten. Kan het kwaad? Zou het problemen kunnen geven tijdens de hypotheekbehandeling of bij de notaris straks?

Alvast vriendelijk bedankt!

Mvg,

Jeanpaul.
rambagts
Berichten: 2173
Lid geworden op: do 13 sep, 2007 6:19 pm

Re: Voorlopige koopakte

Bericht door rambagts »

Ik neem aan dat het ontbreken van de legitimatienummers geen problemen zal opleveren voor aanvraag van de hypotheek maar vraag dat voor ze zekerheid even aan je hyp. adviseur.
Tzt moeten kopers en verkopers zich legitimeren bij de notaris als de leveringsakte wordt gepasseerd (of te wel datum transport). Ik neem dus aan dat de notaris hen wel zal aanschrijven om daarvan opgave te doen zodat hij dit vast kan opnemen in de stukken. Mogelijk hebben de verkopers zich al gelegitimeerd toen ze de makelaar opdracht gaven tot de verkoop en dan zal de makelaar daar wel een kopie van meesturen (tezamen met de koopakte) naar de notaris. Dus dat komt wel goed.
Jeanpaul1983
Berichten: 2
Lid geworden op: di 28 jan, 2014 7:43 pm

Re: Voorlopige koopakte

Bericht door Jeanpaul1983 »

Heel erg bedankt voor de informatie Rambagts.
Dit stelt me al meer gerust. Ik zal het ook nog even aankaarten bij mijn adviseur.

Gr. Jeanpaul
Plaats reactie