Eerste keer woning kopen.

Vragen en discussies over makelaars en het kopen/verkopen van een woning.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Rense
Berichten: 1649
Lid geworden op: di 26 mei, 2009 2:39 pm
Locatie: Zuid Groningen

Re: Eerste keer woning kopen.

Bericht door Rense »

@Huis kopen

Lees even deze topic http://www.hypotheken-forum.nl/viewtopi ... 11&t=12652

Waar ik al voor waarschuwde is gebeurd. Verkoper krijgt geen toestemming voor de verkoop.

Zaak gaat dus niet door.
HuisKopen2013
Berichten: 103
Lid geworden op: do 04 jul, 2013 10:03 pm

Re: Eerste keer woning kopen.

Bericht door HuisKopen2013 »

@rense. Ik wist dat NHG aangepast was en dat ze veel moeilijker gingen doen. Ze blijven hun voorwaarden maar veranderen.
Over 5000 euro is dan wel lullig. Aan de andere kant is het wel terecht. Mensen hebben zelf de handtekening onder de te dure woning gezet en een maximale lening genomen, en mogen van mij dus ook zelf voor de schulden opdraaien. Jammer voor de kopers die nu veel ellende hierdoor krijgen.

Ondertussen ben ik wel blij dat ik zelf geen NHG genomen heb maar een hypotheek die al lager lag dan zij konden bieden.
spike1004
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 10 jan, 2014 5:03 pm

Re: Eerste keer woning kopen.

Bericht door spike1004 »

Hoi Allemaal!

UPDATE :D

We zijn in de bedenktijd gebeld door onze gemeente dat er opeens een nieuwbouw kavel vrij was gekomen.
(Hier waren we in de zomer al op gesprek geweest voor starterswoningen echter waren ze toen al allemaal mondeling verkocht en waren er nog zo'n 4 mensen voor ons)

Nu hadden we beiden woningen langs elkaar gelegd, en hebben we toch besloten om voor de nieuwbouw te gaan. Hierbij kregen we namelijk ook nog eens 6.000 starterssubsidie op en waren al erg goedkoop (171.000 V.O.N). Dus wij hebben hem voor 165.000 v.o.n

Natuurlijk komt er nog van alles bij (keuken/vloer/muren/tuin) (badkamer wordt wel opgeleverd echter standaard).

Uiteindelijk aangezien we hier ook de uitbouw willen laten doen komen we rond de 200.000 uit. (uitbouw is 13.500). De andere woning welke kwa formaat iets breeder was, maar niet dieper hadden we anders voor 192.000 K.K (dus ong 203.000 hypotheek).


Denk dat we een goede keuze hebben gemaakt :)
Vandaag gaan we tekenen.

Hieronder de plattengrond van de woning:
Afbeelding
rambagts
Berichten: 2173
Lid geworden op: do 13 sep, 2007 6:19 pm

Re: Eerste keer woning kopen.

Bericht door rambagts »

Het ziet er mooi uit. Gefeliciteerd.
Rense
Berichten: 1649
Lid geworden op: di 26 mei, 2009 2:39 pm
Locatie: Zuid Groningen

Re: Eerste keer woning kopen.

Bericht door Rense »

Ziet er mooi uit. Goede keuze!
Natuurlijk komt er nog van alles bij (keuken/vloer/muren/tuin) (badkamer wordt wel opgeleverd echter standaard).
Hoop wel dat de vloer en muren bij de koopsom inzitten :lol: :lol: :lol:
spike1004
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 10 jan, 2014 5:03 pm

Re: Eerste keer woning kopen.

Bericht door spike1004 »

Haha, dankje! :)


En met de vloer en muur bedoel ik natuurlijk het laminaat/tegelvloer en de muren laten stucen. :mrgreen:
Plaats reactie