aankoop nieuwbouw

Vragen en discussies over makelaars en het kopen/verkopen van een woning.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

estertje
Berichten: 10
Lid geworden op: za 09 nov, 2013 7:33 pm

aankoop nieuwbouw

Bericht door estertje »

hallo,
Voor jullie ws een dommige vraag, maar wordt de hypotheek max berekend naar

loon-loonheffingen of loon zorgverzekeringswet? zit nogal verschil in als ik mijn max hypotheek probeer te berekenen.
rambagts
Berichten: 2173
Lid geworden op: do 13 sep, 2007 6:19 pm

Re: aankoop nieuwbouw

Bericht door rambagts »

Hier wordt bedoeld:
Het bruto maandloon zoals dat op de salarisspecificatie staat en de jaaropgave voor de belastingaangifte.
Rense
Berichten: 1649
Lid geworden op: di 26 mei, 2009 2:39 pm
Locatie: Zuid Groningen

Re: aankoop nieuwbouw

Bericht door Rense »

Geen van beide

Neem de bedragen over van je salarisstrook of je CAO en vul deze in op onderstaande werkgeversverklaring. Vervolgens optellen en je weet met welk bedrag je mag rekenen. Let op! Voor de daadwerkelijke hypotheek heb je een door de werkgever ingevuld en ondertekend exemplaar nodig.

https://www.nhg.nl/fileadmin/user_uploa ... laring.pdf

Op de jaaropgave staat jou totaal ontvangen loon maar hier staan soms inkomsten bij die niet meetellen voor de maximale berekening van de hypotheek. Je kunt dus niet ├®├®n op ├®├®n het jaarinkomen meenemen.
estertje
Berichten: 10
Lid geworden op: za 09 nov, 2013 7:33 pm

Re: aankoop nieuwbouw

Bericht door estertje »

Ik heb oog op een nieuwbouw project, het gaat om tien starterswoningen, in een blok van 6, en ├®├®n van vier. Nu het volgende, het blok van 6 is verkocht, en er word in januari gestart met de bouw, omdat in"mijn" blok nog maar ├®├®n van de vier woningen onder optie staat, wordt pas later begonnen met de bouw van dit blok. Ik ben van plan ook een optie te nemen. Maar wanneer ga je dan een hypotheek afsluiten, of ga je over tot de koop zeg maar? Wat is wijsheid? en omdat het volgens mij slecht loopt, project staat al langer dan een jaar te koop, is er dan onderhandelingsruimte? Voor hetzelfde geld komt er na mij een half jaar ook geen ge├»nteresseerde, en wordt het allemaal nog veel later. Of kan ik het beste de optie nemen en de verkoper vragen contact op te nemen wanneer bekend is wanneer de bouw gestart wordt, en dan de hypotheek regelen?
Lastig, want er zijn vast ook financiële voor-en nadelen. Kreeg hier bij de hypotheker niet genoeg informatie over, of heb het zelf niet goed genoeg gevraagd haha, alvast enorm bedankt!
marc19
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 27 okt, 2013 8:23 pm

Re: aankoop nieuwbouw

Bericht door marc19 »

Beter wachten tot dat het appartement of woning gebouwd is. Dan heb je veel meer zekerheid.

hier berekenen wat je max ongeveer kan lenen aan hypotheek (schatting)
https://www.nhg.nl/consument/ik-wil-een ... lenen.html


Link gewijzigd wegens forumregels.
Tukker, moderator
Plaats reactie