Makelaar in de buurt?

Vragen en discussies over makelaars en het kopen/verkopen van een woning.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

MrWandelfreak
Berichten: 14
Lid geworden op: za 13 jul, 2013 2:23 pm

Makelaar in de buurt?

Bericht door MrWandelfreak »

Het is zover, de kogel is door de kerk! Wij willen ons huis gaan verkopen. Nu ben ik op dit fantastische forum terecht gekomen...hartstikke handig.
Ik zal nog wel regelmatig dit forum checken en eventuele vragen gaan stellen.
Mijn vraag voor nu dan maar! Nu ben ik opzoek naar een makelaar welke mijn huis moet gaan verkopen, maar weet helemaal niet waar ik op moet letten. Wat zijn goeie vragen als ik opzoek ga naar een makelaar voor de verkoop van ons huis. Waar moet ik verder op letten? Is het bijvoorbeeld verstandig om een makelaar te kiezen uit het dorp hier, of kan het geen kwaad om er een te kiezen voor een ander waar ik een beter gevoel bij heb, maar deze ligt wel 15 km verder op? Graag jullie feedback!! Alvast heel hartelijk dank...
rambagts
Berichten: 2173
Lid geworden op: do 13 sep, 2007 6:19 pm

Re: Makelaar in de buurt?

Bericht door rambagts »

Ik zou een paar makelaars vragen langs te komen en ook de verkoopwaarde te laten bepalen.
Vraag o.a. naar zaken als:
- advies opstelling meubels om meer ruimte te creeren in je huis als er kijkers komen;
- termijn waar binnen hij denkt de woning te kunnen verkopen tegen overeengekomen minimale verkoopprijs;
- hoogte courtage en wat hij daar allemaal voor doet;
- Of hij meer woningen heeft verkocht in de straat/wijk waar je woont;
- bekijk de websites van de makelaars.

Zoek onder namen van de makelaars op google en kijk of je onder fora geen negatieve zaken tegen komt.
Ga dan in zee met de makelaar waarbij je het beste gevoel hebt.
MrWandelfreak
Berichten: 14
Lid geworden op: za 13 jul, 2013 2:23 pm

Re: Makelaar in de buurt?

Bericht door MrWandelfreak »

Beetje laat, maar bedankt voor je reactie. Onze woning staat inmiddels te koop. Ik heb heel wat aan je antwoord gehad!
Nu maar afwachten...
Gebruikersavatar
Jean henri
Berichten: 1329
Lid geworden op: vr 29 apr, 2011 6:44 pm
Locatie: Oud-Beijerland
Contacteer:

Re: Makelaar in de buurt?

Bericht door Jean henri »

Ik zou aan het lijstje ook nog willen toevoegen of de makelaar in kwestie actief (en bedreven is) met sociale media.

De wereld veranderd in hoog tempo, en ook sociale media (twitter, facebook, Google+) begint ook in de makelaarswereld een onderdeel te worden.
MrWandelfreak
Berichten: 14
Lid geworden op: za 13 jul, 2013 2:23 pm

Re: Makelaar in de buurt?

Bericht door MrWandelfreak »

Ja klopt, hier is hij inderdaad erg bedreven in. Dit kwam in het gesprek ook al door hem zelf aan de orde.
Plaats reactie