Kookplaat

Vragen en discussies over makelaars en het kopen/verkopen van een woning.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Soetie

Kookplaat

Bericht door Soetie »

In juni 2007 heb ik een appartement gekocht van mensen wat gebouwd is in 2004, het is een prachtig iets met alles erop en eraan. Nu 3 maanden latern, komen we erachter dat de kookplaat iets scheef ligt en afdichtlaag loslaat. Daarom een serivcemonteur van miele laten komen, die konstateert 2 dingen, 1. de kookplaat blijkt 12 jaar oud te zijn! en de onderkant is door de losse rubbers complet verroest. en moet dus een nieuewe kookplaat komen.Helaas was dit niet met het blote oog te zien en kon dus niet bij de koop verkomen worden, naar mijn idee. Kan ik de verkoper hier nog op aanspreken. Ik voel me eenn beetje opgelicht eigenlijk! je verwacht een keuken van 3 jaar oud terwijl de kookplaat dus q12 jaar oud is.
richard

Bericht door richard »

Beste Soetie,

Als de verkopers je hebben verteld dat de keuken 3 jaar oud is en je hebt getuigen die dat kunnen bevestigen of de verkoper heeft het ergens schriftelijk vermeld dan kun je hem daarop aanspreken. Probleem is wel dat als hij niet meewerkt, de kosten van een eventuele gerechtelijke procedure niet opwegen tegen de reparatie- of vervangingskosten.
soetie

Bericht door soetie »

Er staat in de koopovereenkomst niks over een kookplaat van 12 jaar oud, wel dat de keuken 3 jaar oud is. dus in dit geval heb ik wel bewijs. maar inderdaad reparatie of vervanging is goedkoper dan vervolgprocedure.

Groet
Plaats reactie