Rare vraag

Vragen en discussies over makelaars en het kopen/verkopen van een woning.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Terry
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 16 sep, 2007 4:38 pm

Rare vraag

Bericht door Terry »

Ik heb misschien een rare vraag.
Onlangs heb ik een verhaal gehoord van iemand die intresse had in een nieuwbouwproject. Diegene is toen naar de betreffende verkopende makelaar gegaan en heeft aangeboden zijn huidige woning via die makelaar te willen verkopen. Op voorwaarde dat hij ingeloot zou worden in het betreffende project. En naar zijn zeggen is het ook gelukt.
Mijn vraag is nu of er meer mensen deze ervaring hebben.
Wij hebben namelijk ook een project op het oog en zouden daar graag voor ingeloot worden. Brutale mensen schijnen de wereld te hebben.
Herman

rare vraag

Bericht door Herman »

Beste Terry, dat je vriend is uitgeloot kan natuurlijk te maken hebben met het feit dat er gewoonweg nog woningen overwaren c.q. er nog te weinig mensen hadden gereageerd en geluk had.
Is dit niet het geval dan gaat je vriend met een malafide makelaar in zee, die hij zijn eigen woning ook nog laat verkopen.
Waarschijnlijk weer van een vereninging die door hun malafide praktijken later weer bij TROS radar zitten en door de vertegenwoordiger in het programma de hand boven het oofd word gehouden.
Steven
Berichten: 1498
Lid geworden op: vr 21 sep, 2007 4:04 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Steven »

Beste Terry,

Het zou niet mogen, maar ik kan me voorstellen dat je kennis door het aanbod van de verkoopopdracht "ingeloot" is het nieuwbouw. Het kan natuurlijk ook toeval zijn en heeft je kennis er een stoer verhaal van gemaakt.

Wat zeker is, is dat er in de makelaarsbranche goede en foute makelaars zijn, maar geldt voor zowat elke branche.

Groeten

Steven
Plaats reactie