Wanneer veranderen van makelaar bij aankoop huis?

Vragen en discussies over makelaars en het kopen/verkopen van een woning.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Lockon
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 04 mar, 2013 9:49 pm

Wanneer veranderen van makelaar bij aankoop huis?

Bericht door Lockon »

Hoi,

Ik en mijn familie hebben ons huis verkocht en zijn op zoek naar een nieuw huis. Nu hebben we een woning gevonden en hebben toen een makelaar gevonden die een goede indruk bij ons achterliet, een bod laten doen. Dat bod is afgewezen.

We zijn echter op dit moment niet tevreden over de creativiteit en werkzaamheden van deze makelaar. (we hebben samen al diverse woningen bezocht). Hij werkt op basis van No Cure No Pay. Een van de redenen waarom we niet tevreden zijn is, dat het bod vrijwel direct werd geweigerd door de verkopende partij, terwijl wij dit pas na 2 weken later van onze No Cure No Pay- makelaar, te horen kregen dat het bod was geweigerd.

Is het netjes om een andere makelaar in te schakelen en de huidige makelaar 'af te zeggen'?

Lockon
pault
Berichten: 521
Lid geworden op: vr 13 mar, 2009 3:48 pm

Re: Wanneer veranderen van makelaar bij aankoop huis?

Bericht door pault »

Ik denk dat je je grieven even kenbaar kunt maken bij die makelaar, wellicht heeft hij een goede reden gehad om te handelen als deze heeft gehandeld.

Mocht het antwoord van je makelaar niet naar wens zijn, dan kun je hem/haar dat vertellen en dat je de opdracht beëindigd.
Mocht je denken, hij/zij doet toch wel zijn best, dan ga je verder met deze makelaar. Geef dan aan wat je van deze makelaar verwacht.

Dan doe je het netjes en niet stiekem achter iemands rug om.

pault
Plaats reactie