Wat nu?

Vragen en discussies over makelaars en het kopen/verkopen van een woning.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

dds
Berichten: 4
Lid geworden op: za 09 feb, 2013 6:02 pm

Wat nu?

Bericht door dds »

Hoi!

Wij hebben pas (3 a 4 weken) ons huis te koop. We vragen 265.000 euro....De eerste bezichtigers waren enthousiast en hebben en paar dagen later een bod uitgebracht van 207.000 euro. Hier schrok ik ontzettend van. (wij hebben een internet makelaar en onderhandelen zelf.....) Wij wilde duidelijk zijn en hebben geen zin in allerlei onderhandelingen en hebben dus gelijk onze bodemprijs genoemd 240.000 euro.
Vanmorgen belden ze op met een tegenbod van 225.000 euro. Maar wij hebben onze bodemprijs al genoemd! Dus mijn vraag is eigenlijk wat moeten we nu doen?
Wat zouden jullie doen?

Bedankt!
M_1
Berichten: 3049
Lid geworden op: ma 04 aug, 2008 10:56 am

Re: Wat nu?

Bericht door M_1 »

Beetje vreemde onderhandelingstactiek, dat je meteen al je bodemprijs noemt. En als je geen zin in allerlei onderhandelingen, dan zou ik daar juist een makelaar voor inschakelen. Maar ok.

Als het echt je bodemprijs is, dan kun je die opnieuw noemen, maar ik denk dat ze er vanuit gaan dat er nog wel íets van de prijs af zal gaan. Maar dat zou ook na een eventueel volgend bod kunnen. Als ze er niet op ingaan en niet een lager bod willen doen, dan is het pech gehad. Maar ja, dan zouden ze waarschijnlijk sowieso niet jouw bodem willen bieden.
rambagts
Berichten: 2173
Lid geworden op: do 13 sep, 2007 6:19 pm

Re: Wat nu?

Bericht door rambagts »

Wij wilden duidelijk zijn en hebben geen zin in allerlei onderhandelingen en hebben dus gelijk onze bodemprijs genoemd
Als deze koper afhaakt en je met nieuwe kopers van doen krijgt doe je er verstandig aan onderhandelingen serieus te nemen. Bij een vraagprijs van 265 is het niet zo handig om direct te zakken naar 240 en dit dan een bodemprijs te noemen. Kopers zullen hieruit afleiden dat er nog veel meer ruimte is. Veel huizen worden namelijk onder de "bodemprijzen" verkocht. Doe eerst een tegenbod van bv. 255 en vermijd het woord "bodemprijs" Huis staat nog maar net te koop.
dds
Berichten: 4
Lid geworden op: za 09 feb, 2013 6:02 pm

Re: Wat nu?

Bericht door dds »

Jullie hebben gelijk. Dat is het nadeel van zelf een bezichtiging doen. Het zijn aardige mensen, je komt in gesprek, zij vertellen te veel, wij vertellen te veel enz. enz. Als de verkoop niet doorgaat, gaan we zeker zakelijker te werk!

We denken eraan, maandag de bellen en te vertellen dat ze weten wat de bodemprijs is, dus dat wij geen onderhandelingsruimte hebben.....Nog eens de positieve aspecten van het huis te noemen en te zeggen dat ze wel het tuinhuis kunnen krijgen......

We zullen zien.
M_1
Berichten: 3049
Lid geworden op: ma 04 aug, 2008 10:56 am

Re: Wat nu?

Bericht door M_1 »

Tsja, da's inderdaad het nadeel van het zelf allemaal regelen. Waarschijnlijk zouden de kosten van een verkoopmakelaar veel lager zijn dan de winst van een betere verkoopprijs.
dds
Berichten: 4
Lid geworden op: za 09 feb, 2013 6:02 pm

Re: Wat nu?

Bericht door dds »

We hebben maandag gereageerd op hun tegenbod en blijven bij 240.000 euro. In de mail hebben we gezet dat het aanbod tot vrijdag geldt.....

Nu knijp ik hem, omdat ze nog niet gereageerd hebben. Heb je geen interesse ik het toch "normaal" dit te melden.....
rambagts
Berichten: 2173
Lid geworden op: do 13 sep, 2007 6:19 pm

Re: Wat nu?

Bericht door rambagts »

We hebben maandag gereageerd op hun tegenbod en blijven bij 240.000 euro. In de mail hebben we gezet dat het aanbod tot vrijdag geldt
Waarom geldt bod tot vrijdag? Ga je zaterdag dan omhoog met je vraagprijs? Mogelijk wachten de kopers tot zaterdag of later hopende op een beter (lager) aanbod.
Als de kopers je niet terugbellen voor zaterdag mag je ervan uitgaan dat ze geen 240.000 willen betalen. Als je zelf gaat bellen kom je over als een wanhopige verkoper dus dat kun je maar beter niet doen. Gewoon afwachten dus.
dds
Berichten: 4
Lid geworden op: za 09 feb, 2013 6:02 pm

Re: Wat nu?

Bericht door dds »

Vanmorgen een mail ontvangen dat ze een tweede bezichtiging willen.......
Plaats reactie