Nieuwe rentevastperiode

Algemene vragen en discussies over hypotheekrente; trends, vast/variabel.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Daan21
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 19 dec, 2012 12:45 pm

Nieuwe rentevastperiode

Bericht door Daan21 »

Ik heb gisteren een offerte gehad voor een nieuwe rentevastperiode. Onze hypotheek bestaat uit 5 leningdelen. De nieuwe rentevastperiode is voor een deel dat maar 4%is van de totale hypotheek. Van de overige delen loopt de rentevastperiode nog. Nu lees ik de offerte en blijkt dat bank op de overige delen een opslag gooit van 0,3 procent! Mag dat zomaar?
Daan21
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 19 dec, 2012 12:45 pm

Re: Nieuwe rentevastperiode

Bericht door Daan21 »

Het gaat om ABNAMRO. Het heeft te maken met het feit dat het om een extra tophypotheek gaat. De voorwaarden zou ik op moeten zoeken. Na 7 jaar weet ik die zo gauw niet te vinden. Maar dat zou dus zomaar beteken dat een rentevastperiode dus eigenlijk helemaal niet rentevast is.......
Daan21
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 19 dec, 2012 12:45 pm

Re: Nieuwe rentevastperiode

Bericht door Daan21 »

Kennelijk zijn tussentijds de regels weer veranderd, de adviseur is er ook niet blij mee en is in overleg met hypotheek afdeling. Het enige wat er nu speelde was voor een klein deel weer de rente opnieuw vastzetten.
Daan21
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 19 dec, 2012 12:45 pm

Re: Nieuwe rentevastperiode

Bericht door Daan21 »

Nee geen 2e hypotheek. Heb een Abnamro adviseur. De AFM adviseerde om de hypotheekakte er op na te gaan. Gaan dus maar eens in de papieren duiken. Wat me nog het meest irriteerd is dat er geen uitleg bij zat. Het is dat ik zag dat het maandbedrag omhoog ging ipv omlaag. Tevens gaf de AFM aan dat als we er zo niet uitkomen alles schriftelijk te doen ivm dossiervorming.
Plaats reactie