tijdelijk op variabel, tussenpersoon voor even?

Algemene vragen en discussies over hypotheekrente; trends, vast/variabel.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

DichteMist
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 09 aug, 2010 3:00 pm

tijdelijk op variabel, tussenpersoon voor even?

Bericht door DichteMist »

Hallo lezers,

Ik heb bij Argenta een hypotheeklening (de befaamde woekerpolis :cry: ) van 6.1%. De rentevaste periode loopt af per 1 september. 1,5 week geleden een brief ontvangen waarin ze een voorstel doen van 6% (rond en nabij).
Ik heb eerst Stater (omdat ik van hun de overzichten steeds krijg en ook het voorstel van 6%) een mail gestuurd of ze niet iets beter kunnen aanbieden. Die verwezen me netjes door naar Argenta, daar zij alleen de administratie bijhouden en dat ik het via mijn tussenpersoon verder moet afhandelen. Op site van Argenta staat dat ze alleen handelen met tussenpersonen.

Tegelijk heb ik in gang gezet om via Vereniging Eigen Huis een afspraak te maken om iets met lagere maandlasten te regelen (+ ik wil naar periode van 5 jaar ipv 10). Zij wezen me op het feit dat dit te kort dag was, reacties op aanvragen duurden meestel 2 weken + afspraak volgende week... Voorstel van hun kant was dat ik mijn rentevorm tijdelijk moest om zetten in variabele rente zodat er dan meer tijd zou zijn om uiteindelijk een goede vorm/rente uit te zoeken.

Maarja, ik ben totaal onkundig met hypotheken, tussenpersonen, hypotheekregels etc. Voor het benaderen van Argenta om aan te geven dat rentevorm omgezet moet worden is een tussenpersoon nodig. Kan ik puur daarvoor een willekeurige tussenpersoon benaderen of is het verplicht dat ik die van 10 jaar geleden het laat uitvoeren? (Ten Hag toendertijd, volgens mij hebben ze nu alles omgezet naar een ander soort tak). Ik wil die tussenpersoon niet 'gebruiken' om nieuwe offertes aan te vragen. Dat wil ik echt via Eigen Huis doen. Of zit er een nu een kronkel in mijn gedachtengang die nergens opslaat?

Ik heb flink wat gegoogled om te voorkomen dat ik een vraag stel die al tig keer gesteld is. Kon hem hier ook niet zo 1,2,3 vinden. Excuses als hij wel ooit gesteld is.
Alvast bedankt.
Houston
Berichten: 1379
Lid geworden op: do 11 dec, 2008 10:40 pm
Locatie: Eindhoven

Re: tijdelijk op variabel, tussenpersoon voor even?

Bericht door Houston »

DichteMist schreef: Ik wil die tussenpersoon niet 'gebruiken' om nieuwe offertes aan te vragen. Dat wil ik echt via Eigen Huis doen. Of zit er een nu een kronkel in mijn gedachtengang die nergens opslaat?
In die zin wel, dat ze vanuit VEH je nu niet echt een fantastische service geven door je daar niet even mee te helpen..
DichteMist
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 09 aug, 2010 3:00 pm

Re: tijdelijk op variabel, tussenpersoon voor even?

Bericht door DichteMist »

Tukker en Houston,
Dank voor jullie reactie. Ik zal bij Stater nog eens een balletje opgooien.

Over die VEH, ik was al opgelucht dat ze me vertelden dat ik dan maar even voor een variabele moest kiezen. Mogelijk dat ik zo zelfverzekerd overkwam dat de helpdesk aldaar dacht dat ik eruit kwam. 8)
fransjan
Berichten: 5368
Lid geworden op: do 10 apr, 2008 11:45 am
Locatie: midden nederland

Re: tijdelijk op variabel, tussenpersoon voor even?

Bericht door fransjan »

VEH was ook tussenpersoon van argenta ,dus de helpdesk had kunnen helpen
Plaats reactie