Variabel hypotheekrente Rabobank

Algemene vragen en discussies over hypotheekrente; trends, vast/variabel.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Fritken
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 18 jan, 2009 5:15 pm

Variabel hypotheekrente Rabobank

Bericht door Fritken »

Ik heb vernomen dat de rabo variabele hypotheekrent is gezakt. Weet iemand de aktuele waarde voor lening <75% Ew en met NHG. De tarieven zijn niet inzichtelijk via het internet.
Alvast bedankt voor de info

Groeten Frits
Fritken
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 18 jan, 2009 5:15 pm

Re: Variabel hypotheekrente Rabobank

Bericht door Fritken »

volgens mij is bij geen enkele geldverstrekker de variabele rente nog met alleen vaste opslag aan de euribor gekoppeld, maar bestaat deze uit vaste opslag + extra risico opslag. Dus in feite kan iedereen zonder opgave van reden de variabel rente wijzigen, zo ook de Rabo. De ing heeft het dacht ik nog wel, echter daar mag maar de helft van de hoofdsom v/d hypotheek variabel gezet worden, de rest minimaal 5 jaar vast. Ik ben het met je eens het belachelijk te vinden dat de rente's van de Rabo niet openbaar gemaakt worden op het internet.

Groeten Frits
Houston
Berichten: 1379
Lid geworden op: do 11 dec, 2008 10:40 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Variabel hypotheekrente Rabobank

Bericht door Houston »

Frits, wat denk je ervan de Rabobank te mailen of bellen?
Fritken
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 18 jan, 2009 5:15 pm

Re: Variabel hypotheekrente Rabobank

Bericht door Fritken »

bellen heb ik al gedaan, maar ik heb het idee dat de Rabo verschillende tarieven berekend vandaar,


groeten frits
fransjan
Berichten: 5368
Lid geworden op: do 10 apr, 2008 11:45 am
Locatie: midden nederland

Re: Variabel hypotheekrente Rabobank

Bericht door fransjan »

ik weet het zeker ,waarom heb je uberhaupt vrij recent de overstap gemaakt ,terwijl de tarieven niet eens inzichtelijk zijn ???
bram_remijnse
Berichten: 28
Lid geworden op: vr 19 mar, 2010 10:54 pm

Re: Variabel hypotheekrente Rabobank

Bericht door bram_remijnse »

het is voor de rabo onmogelijk om de rentes openbaar te maken op 1 website. Err is namelijk niet sprake van 1 Rabobank.... Er zijn volgens mij iets van 200 Rabobanken in Nederland. Dit zijn allemaal zelfstandige banken die een eogen koers varen. Afhankelijk van marktaandeel, liquiditeit, on target etc wordt per vestiging de rente bepaald...
succes!
Gebruikersavatar
Makukoe
Berichten: 936
Lid geworden op: vr 26 jun, 2009 11:02 am

Re: Variabel hypotheekrente Rabobank

Bericht door Makukoe »

Als de rabobank het op de landelijke website voor elkaar krijgt dat je voor elke vestiging te zien krijgt wat de openingstijden zijn, wie de contactpersonen zijn en welke lokale evenementen ze organiseren/sponsoren, dan is het ook mogelijk om de locale rentetarieven te publiceren. Yes we can. 8)
bram_remijnse
Berichten: 28
Lid geworden op: vr 19 mar, 2010 10:54 pm

Re: Variabel hypotheekrente Rabobank

Bericht door bram_remijnse »

ja maar als ze niet willen gebeurt het niet...dat is de enige reden
M_1
Berichten: 3049
Lid geworden op: ma 04 aug, 2008 10:56 am

Re: Variabel hypotheekrente Rabobank

Bericht door M_1 »

Bovendien veranderen de rentetarieven wel heel wat vaker dan de openingstijden...
Gebruikersavatar
Makukoe
Berichten: 936
Lid geworden op: vr 26 jun, 2009 11:02 am

Re: Variabel hypotheekrente Rabobank

Bericht door Makukoe »

bram_remijnse schreef:ja maar als ze niet willen gebeurt het niet...dat is de enige reden
Helemaal mee eens.
(ik dacht een moment dat je suggereerde dat het organisatorisch of technisch te ingewikkeld zou zijn om actuele rentes per vestiging te vermelden 8) )
Plaats reactie