Verlenging SNS

Algemene vragen en discussies over hypotheekrente; trends, vast/variabel.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

janneman
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 08 mar, 2010 1:45 pm

Re: Verlenging SNS

Bericht door janneman »

Hallo allemaal bedankt voor de reacties

Kan iemand mij uitleggen om hoeveel euro het gaat als ik nu ga oversluiten naar een andere adviseur en of ik nog boete moet betalen bij de SNS over mijn hypotheek.
En dan mijn volgende vraag als de SNS nog een rente aanbod doet wanneer doen ze dat dan en hoe gaat dit in zijn werk.(toevalig tros radar gezien met ING echt een nachtmerrie)
Stel mijn volgende hypotheek doe ik aflossingsvrij welke hypotheek kunnen jullie mij aan raden als onafhankelijk adviseurs.

En Franjan je had het over feesttarieven bij de SNS voor vaste klanten maar is dit niet gelijk aan de ING en RABO volgens mij doen alle banken daarom ben ik voor meer transparantie.
http://weblog.independer.nl/in-het-nieu ... kadviseur/

groetjes Jan
Gebruikersavatar
Makukoe
Berichten: 936
Lid geworden op: vr 26 jun, 2009 11:02 am

Re: Verlenging SNS

Bericht door Makukoe »

janneman schreef:volgens mij doen alle banken
Type maar eens "duaal" in de zoekfunctie. Er zijn ook geldverstrekkers die het anders doen... :D
fransjan
Berichten: 5368
Lid geworden op: do 10 apr, 2008 11:45 am
Locatie: midden nederland

Re: Verlenging SNS

Bericht door fransjan »

we zijn laatst onze aanstelling kwijtgeraakt omdat we in een advies gesprek aangaven ,dat Rabo Duaal was ,dus weet je meteen ,wat voor een jongens dat zijn...

niet duaal ,obvion ,asr ,abn ,florius ,aegon om er een paar te noemen ,dus keuze zat ........
M_1
Berichten: 3049
Lid geworden op: ma 04 aug, 2008 10:56 am

Re: Verlenging SNS

Bericht door M_1 »

janneman schreef:En Franjan je had het over feesttarieven bij de SNS voor vaste klanten maar is dit niet gelijk aan de ING en RABO volgens mij doen alle banken
Even heel grof gezegd sla je daar de spijker wel op zijn kop. Volgens mij doen veel banken dat inderdaad, dus wellicht is het handiger om (via een adviseur) bij een andere geldverstrekker te lenen dan een bank (zoals een verzekeraar, pensioenfonds etc.).
janneman
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 08 mar, 2010 1:45 pm

Re: Verlenging SNS

Bericht door janneman »

Hallo allemaal

Ik blijf maar door gaan
Dit zal je wel een rare vraag vinden maar toch stel ik hem.
Rentetarief NHG met alle Budget Opties van de SNS waarom heeft deze een lagere rente dan,Rentetarief NHG zonder Budget van de SNS
M_1
Berichten: 3049
Lid geworden op: ma 04 aug, 2008 10:56 am

Re: Verlenging SNS

Bericht door M_1 »

De totale kosten en baten voor de hypotheken zullen voor SNS in beide situaties gemiddeld gelijk zijn.

Dus als je bv. een budgetoptie hebt dat je een boete hebt als je gaat verhuizen, terwijl je dit normaal niet hebt, dan redeneren ze bij SNS simpel dat mensen bv. gemiddeld eens in de 7 jaar verhuizen, vervolgens delen ze die boete door 7 jaar en dat levert dan een bepaald jaarlijks kortingspercentage op.

Sommige budget opties kunnen in individuele gevallen wel interessant zijn, maar let er bij elke optie goed op wat de nadelen zijn.
janneman
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 08 mar, 2010 1:45 pm

Re: Verlenging SNS

Bericht door janneman »

Hallo
Bedankt voor je antwoord M_1 zeer duidelijk.

En hoe werkt het via een adviseur over twee werkdagen word ik gebeld voor een afspraak .
Heeft iemand nog tips voor vragen aan deze meneer in mij situatie?

En dan wordt het tijd om een beslissing te nemen wat ik ga doen,na alle goede adviesen van jullie moet dit wel goed komen.
Het is allemaal wel iets duidelijker geworden hoe het allemaal gaat daarom ben ik als leek wel wantrouwig geworden maar ja een gewaarschuwd mens telt voor twee.
fransjan
Berichten: 5368
Lid geworden op: do 10 apr, 2008 11:45 am
Locatie: midden nederland

Re: Verlenging SNS

Bericht door fransjan »

wellicht het volgende ,geen enkele optie is intererresant ,want ze zijn zo tweesporig als de pest ..

de tarieven zijn belabberd ,ook met alle optie,s en tevens men kan alleen nog maar budget afsluiten ........

de enige truc die men nog in de kast heeft liggen en waar menig argeloze consument instapt ,is de plafondrente ,het product van de verkopers onder ons ...
janneman
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 08 mar, 2010 1:45 pm

Re: Verlenging SNS

Bericht door janneman »

hallo

Dit is mijn aanbod van de SNS spaarhypotheek die ik vandaag gekregen heb
Looptijd 12 jaar is op dit moment 5.9 % en van 5 jaar is het 5% gaarne u reactie hierop.

groetjes Jan
Plaats reactie