Rabohypotheekrente niet online

Algemene vragen en discussies over hypotheekrente; trends, vast/variabel.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

streets
Berichten: 22
Lid geworden op: do 01 okt, 2009 11:33 am

Rabohypotheekrente niet online

Bericht door streets »

Ik heb al eens vaker gehoord dat de rabohypotheekrente niet online te vinden, dit mede waarschijnlijk omdat er "regionale" verschillen zijn. Nu is het in mijn situatie (zie ander topic) van wezenlijk belang dat ik deze rente zowat dagelijks kan bijhouden om er meteen als de kippen bij te zijn als ie voldoende zakt.

Ik kan toch niet verwachten dat mijn rabo-adviseur mij belt met de mededeling dat de rente voldoende gezakt is mij uit te nodigen voor een gesprek?! :(

Verder nog mijn complimenten voor dit mooie forum :wink:
Houston
Berichten: 1379
Lid geworden op: do 11 dec, 2008 10:40 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Rabohypotheekrente niet online

Bericht door Houston »

streets schreef:Ik kan toch niet verwachten dat mijn rabo-adviseur mij belt met de mededeling dat de rente voldoende gezakt is mij uit te nodigen voor een gesprek?! :(
waarom niet? Verdienen ze niets aan je zodat ze ook geen moeite hoeven te doen?
streets
Berichten: 22
Lid geworden op: do 01 okt, 2009 11:33 am

Re: Rabohypotheekrente niet online

Bericht door streets »

valt er iets te verdienen dan op het moment dat de rente zakt en ik die afl.vrije hypotheek kan "oversluiten" als het ware?!
fransjan
Berichten: 5368
Lid geworden op: do 10 apr, 2008 11:45 am
Locatie: midden nederland

Re: Rabohypotheekrente niet online

Bericht door fransjan »

de rabo publiceert geen tarieven ,aangezien men voor nieuwe en bestaande klanten,verschillende rentetarieven heeft ...

dat heeft niks te maken met regionale verschillen ,maar meer met transparantie ..
streets
Berichten: 22
Lid geworden op: do 01 okt, 2009 11:33 am

Re: Rabohypotheekrente niet online

Bericht door streets »

fransjan schreef:de rabo publiceert geen tarieven ,aangezien men voor nieuwe en bestaande klanten,verschillende rentetarieven heeft ...

dat heeft niks te maken met regionale verschillen ,maar meer met transparantie ..
Maar aangezien ze niet gekoppeld zijn aan de Euribor of hoe heet dat, is het voor mij niet te volgen. Kijk, als de krant kopt met "hypotheekrente daalt" , dan zie je veel hypotheekverstrekkers zakken met hun rente in grafiekjes en zo, bij rabo valt nooit iets te zien. Ik vind het gewoon niet prettig dat ik zelf niet kan op reageren zodra het zo ver is :(
fransjan
Berichten: 5368
Lid geworden op: do 10 apr, 2008 11:45 am
Locatie: midden nederland

Re: Rabohypotheekrente niet online

Bericht door fransjan »

de euribor kan je vergeten ,is geen tool meer om de rente vast te stellen ..

indien je kiest voor de rabo ,weet je gewoon ,dat je nergens het tarief kan vinden en zelfs kranten publiceren maar wat ,dus ook geen zekerheidje
Triple_RK
Berichten: 5
Lid geworden op: di 13 okt, 2009 9:46 pm

Re: Rabohypotheekrente niet online

Bericht door Triple_RK »

fransjan schreef:de rabo publiceert geen tarieven ,aangezien men voor nieuwe en bestaande klanten,verschillende rentetarieven heeft ...

dat heeft niks te maken met regionale verschillen ,maar meer met transparantie ..
Rabobank heeft geen verschillende tarieven voor nieuwe en bestaande klanten.. Aangezien er wel een lokaal rentebeleid is kunnen er verschillen zijn, deze zijn echter minimaal..
Triple_RK
Berichten: 5
Lid geworden op: di 13 okt, 2009 9:46 pm

Re: Rabohypotheekrente niet online

Bericht door Triple_RK »

Tukker schreef:Dat hoor ik wel vaker Triple XXX,
maar in de praktijk blijkt het zelfs fors anders te kunnen zijn.
Tarieven genoeg gezien, ook recent.
Ik ben hypotheekadviseur bij beide geweest.. Iedereen kan wel wat roepen dat ie wat heeft gezien, nogmaals er kan bij nieuwe klanten wel een extra korting worden gegeven bv. 0,2%.. Dat kan het verschil verklaren tussen nieuw en verlenging.. Maar ook bij verlenging kan een lokale Rabobank een extra korting geven en hierdoor zelfs lager uitkomen dan nieuwe klanten.. Het is pertinent NIET waar dat er bij een verlengingsvoorstel bij de Rabo een opslag op zit..
Triple_RK
Berichten: 5
Lid geworden op: di 13 okt, 2009 9:46 pm

Re: Rabohypotheekrente niet online

Bericht door Triple_RK »

Tukker schreef:OK, wat vind je van 6,30% 10 jaar vast tot 75%?
Onmogelijk! :D Of er moet natuurlijk een reden voor zijn.. Ik zou zeggen een halfje lager (= reeel). Lijkt mij ook sterk. Maarja nogmaals iedereen kan (uit commercieel oogpunt) wat roepen..
Triple_RK
Berichten: 5
Lid geworden op: di 13 okt, 2009 9:46 pm

Re: Rabohypotheekrente niet online

Bericht door Triple_RK »

Tukker schreef:Beste Triple, ik post hier al jaren, enkele duizenden posten. Niemand heeft me ooit op een leugen betrapt, jij probeert dat nu al voor de 2e keer. Wil je bewijsstukken, heb ze in het dossier van de klant. Er hing ook nog zo'n oude woekerpolis van Rabo aan, dat ding dat nu uit de handel moet. Overigens is de aanbieding na een week bijgesteld tot 5,70%.
Beste Tukker. Respect voor al je posten :!: Het feit dat jij al duizende posten hebt gepost wil nog niet zeggen dat jij het rentebeleid van de Rabo kent lijkt mij maar oke.. Ik geef gewoon aan hoe het werkt bij het rentebeleid van de Rabo zodat de objectieve forumbezoeker hier meer informatie over kan verkrijgen, niks mis mee lijkt mij :idea: Misschien heb je er zelf ook nog wat aan in de praktijk :D
M_1
Berichten: 3049
Lid geworden op: ma 04 aug, 2008 10:56 am

Re: Rabohypotheekrente niet online

Bericht door M_1 »

Zou het misschien zo kunnen zijn dat het beleid mbt verlengingstarieven ook van rabobank tot rabobank kan verschillen? Dat de ene rabobank een (ongeveer) gelijk tarief hanteert bij verlenging, maar dat de andere rabobank bij een nieuwe hypotheek wel veel lagere tarieven hanteert dan bij verlenging?
Plaats reactie