Rente aftrek

Algemene vragen en discussies over hypotheekrente; trends, vast/variabel.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

kumar
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 31 aug, 2009 9:28 am

Rente aftrek

Bericht door kumar »

Hallo,

Even een vraag, Ik heb 1 jaar geleden een huis gekocht en ik benut van de maandelijkse aftrek van de hypotheekrente,

Mijn vraag is tot hoelang kan je gebruik maken van de aftrek van de hypotheek rente ?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Met de vriendelijke groeten,'

Kumar

Het is ihkv de privacy niet handig om je emailadres hier neer te zetten. Maar mocht je het toch willen, dan mag je het hier natuurlijk weer plaatsen. :D
Moderatorteam
Rense
Berichten: 1649
Lid geworden op: di 26 mei, 2009 2:39 pm
Locatie: Zuid Groningen

Re: Rente aftrek

Bericht door Rense »

@Kumar

Zolang als onze regering het nog instand houdt! Met een maximum van 30 jaar.

Let er op dat je de voorlopige teruggave aanpast wanneer de rente van je hypotheek of je inkomen wijzigt anders loop je de kans teveel terug te krijgen en moet je terugbetalen bij de jaarlijkse aangifte.
Wanneer je te weinig ontvangt is dit minder erg omdat dit wel gecorrigeerd wordt in de jaarlijkse aangifte en je dan dus het te weinig ontvangen bedrag alsnog krijgt.

Succes....
Laatst gewijzigd door Rense op ma 31 aug, 2009 1:24 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Makukoe
Berichten: 936
Lid geworden op: vr 26 jun, 2009 11:02 am

Re: Rente aftrek

Bericht door Makukoe »

Volgens de huidige regels: 30 jaar lang.

De laatste jaren zijn er wel een paar beperkingen gekomen, maar daar krijg je pas mee te maken als je gaat verhuizen (de bijleenregeling, wijziging 1/1/2004) of als je huis meer dan 1,6 miljoen waard is (wijziging 1/1/2009) of als je huis meer dan 1,0 miljoen waard is (vanaf 1 januari 2010).

Welke wijzigingen er de komende 30 jaar nog zullen worden ingevoerd is koffiedikkijken....
Plaats reactie