SNS Stabielrente

Algemene vragen en discussies over hypotheekrente; trends, vast/variabel.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Gast

Kan je mij mailen/faxen

Bericht door Gast »

Hoi Peter Verhoeven wil je mij mailen (r.marks [ a t ] xipio .nl) met een scan van de tareiven wij hebben een discussie waarbij zei zeggen dat het op 1 augustus 6,65 was wij hebben ook een bandbreedte van 1 % met een renten van 4,3 dus ergens klopt er iets niet. je mag ook faxen (liever ) naar 0786299943.

ik hoop snel wat te vernemen.
karelvangool
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 11 nov, 2007 6:43 pm

SNS Stabielrente

Bericht door karelvangool »

Op 1 november 2007 is het rente percentage getoetst 6,9%
ik had een onder resp bovengrens van 3,5 en 5,5% waardoor ik dus 5,9% ga betalen.
In het verleden had ik de indruk dat het wel klopte, ik ben er ook niet elke dag mee bezig.
Van dit percentage schrok ik, ik kwam op internet jullie recties tegen.

vandaag heb ik een brief gestuurd naar SNS
------------------------------------------------------------------
Geachte Hr. Smidt

In uw brief van 1 november 2007 zegt u dat de actuele SNS Stabielrente 6,9% bedraagt.
Dit lijkt mij een vergissing.
Hypotheekrentes liggen op dit moment tussen, variabele rente 5 % en 20 jaar vast 6%.
Je zou zeggen dat de rente stabiel daar ergens tussen zou liggen.
Rente stabiel is in feite een variabele rente, alleen relatief kleine schommelingen worden weggenomen.


Als het percentage van 6,9% geen vergissing is wil ik graag weten waaraan deze waarde dan gerelateerd is.
Ik heb gelezen dat het afgeleidt zou zijn van de euribor, echter die is ook beduidend lager.
Dit gegeven heb ik nodig bij het beslissen of ik op deze wijze verder wil gaan.



Met vriendelijke groet,
------------------------------------------------------
Ik kom terug als ik antwoord heb
Inge

Bericht door Inge »

Hallo,

Dit laatste bericht lijkt wel over ons te gaan. Ook wij zijn geconfronteerd met een verhoogde rente. Ook wij hadden een stabielrente van 4.3% met een bandbreedte van 1 %. De stabielrente op 1 aug 2007 is volgens de SNS bank nu 6.45% waardoor wij nu 5.45% moet gaan betalen.

Ik kan geen enkel inzicht krijgen in dit hele gebeuren. Ook niet na contact met de SNS bank. Ieder jaar wordt de stabielrente hogen en het vervelende is wel dat we zo ieder jaar meer moeten gaan betalen! Het wordt zo echt te gek.

Is er al meer bekend? Of heeft iemand al andere acties ondernomen die interessant/een aanrader is?

Groet
Inge
Lucas

stabiel hypotheek SNS bank

Bericht door Lucas »

Beste hypothekers,

Alle schrijvende beroepen zijn nu ├®├®nmaal schurken-beroepen.
Het is heel simpel zo met de SNS zogenaamde stabielhypotheek.
Als de toetsrente evenveel wordt verhoogt als de verhoging van de bandbreedte minus het verschil in jou contractrente betaal je simpelweg altijd evenveel bij elke bandbreedte.
Het maakt niet uit, reken maar uit. Het heeft geen enkele zin de bandbreedte a 110,- aan te passen.
Zij hebben zo bedacht, dat ze hun geld binnen slepen.
Schurken zijn het.
Als je een zogenaamde stabielrente op de markt brengt en het is de bedoeling dat deze stbiliserend werkt voor de de klant, hoor je 1 toetsrente te hanteren die geldig is voor alle bandbreedtes.
Dan is het ok├®├®.
En niet bij elke bandbreedte een hogere toetsrente verzinnen.

Ze verneuken je waar je bij zit met die mooie praatjes.

Met vriendelijke groet,
Lucas
A.N. te A.

SNS Stabielrente

Bericht door A.N. te A. »

In 2001 heeft verschillende klanten ook aan de bel getrokken. Zie onderstaand voor krantebericht. Het vervolg word niet vermeld.

http://krant.telegraaf.nl/krant/archief ... anten.html

Ik ben aan het rondkijken v├│├│r 1 februari 2008
anne B
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 06 apr, 2008 1:05 pm

Re: SNS Stabielrente

Bericht door anne B »

.
FreddieFox
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 07 apr, 2008 1:45 pm

Re: SNS Stabielrente

Bericht door FreddieFox »

Beste medelotgenoten,

Ook wij zijn in dit fantastische product van de SNS gestonken. Het is inderdaad erg ondoorzichtig hoe de stabielrente bepaald wordt. We gaan verhuizen, dus voor ons zal het zo lang niet meer duren met deze constructie. Bij deze wil ik nog wel even de stabielrentes vermelden zoals die ons zijn doorgegeven. Toetsdatum 1 april;

Datum----------------Toetsrente (1%)-----Gem. Euribor**-----Opslag (Abs)***
01-04-2000-----------------5.1-------------------4.0-----------------1.08
01-04-2001-----------------6.4-------------------4.5-----------------1.95
01-04-2002-----------------5.1-------------------3.7-----------------1.45
01-04-2003-----------------4.3-------------------2.4-----------------1.86
01-04-2004-----------------3.8*------------------2.0-----------------1.84
01-04-2005-----------------3.8*------------------2.2-----------------1.58
01-04-2006-----------------4.5*------------------3.0-----------------1.51
01-04-2007-----------------5.6-------------------4.0-----------------1.55
01-04-2008-----------------6.2-------------------4.7-----------------1.46

* schatting aangezien in de begeleidende brief alleen wordt aangegeven dat de stabielrente binnen de bandbreedte is gebleven en er dus geen actueel percentage wordt gegeven.
**Gemiddelde Eurobor heb ik bepaald door alle tarieven van 1 tot 12 maanden (op 1 april) bij elkaar op te tellen en te delen door 12.
*** Opslag = Toetsrente - Gem. Euribor

In ons geval kan je dus zien dat vooral het eerste jaar het verschil tussen Euribor en toetsrente klein is. (1%) (Aquisitie tarief?) De laatste jaren is het redelijk stabiel met 'n opslag van ca. 1.5 % Ik ben wel benieuwd wanneer er personen zijn met een andere toetsrente op onze datum van 1 april bij dezelfde bandbreedte (1%) uiteraard.

Overigens staat in het door ons getekende contract wel een rijtje met afgesproken contractrentes. Echter nergens wordt een woord gerept over het feit dat er bij een andere bandbreedte ook een andere toestrente hoort ! Vraag me af of daar niet iets te halen is ???

Laat van je horen !!!
Gesloten