Is dit een scherpe aanbieding ?

Algemene vragen en discussies over hypotheekrente; trends, vast/variabel.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Harm

Is dit een scherpe aanbieding ?

Bericht door Harm »

Hallo,

ik heb al eerder hier geschetst dat mijn huidige hypotheek (variabel 125%, aflossingsvrij) bij Fortis loopt obv 6 mnd.
Per 1 september gaat de nieuwe periode in en het nieuwe variabele tarief wordt dan 6,4%.
Gelet op de nog steeds onzekere situatie op de financiële markten (verwachtte 2e ronde kredietcrisis VS, hoge inflatie vs verslechterende economie etc.) ben ik van plan om de rente voorlopig maar voor een periode van 7 jaar vast te zetten. Uiteraard in de hoop dat aan het einde van deze periode de boel weer wat genormaliseerd is.
Ik heb nu via een adviseur een offerte binnen van Nat. Ned. Betreft : rentevaste periode 7 jaar, 125% hypotheek, aflossingsvrij met maandelijkse verplichte depotstorting van 82,= euro op beleggingsrekening tegen een rente van 5,45%. Hier is de rentedaling van vandaag (morgen) al in meegenomen. Offerte loopt af op 23 augustus.
Eea lijkt mij een behoorlijk scherpe aanbieding.
Graag verneem ik van jullie hoe je hier tegenaan kijkt.

alvast bedankt voor de reacties.

Gr

Harm
Adviseur hypo
Berichten: 993
Lid geworden op: za 02 feb, 2008 3:57 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Is dit een scherpe aanbieding ?

Bericht door Adviseur hypo »

rente is op zich redelijk
voorwaarden? boete verkoop + rente daalt niet mee? kosten annuleren getekende offerte
kijk naar de kosten op de beleggingsrekening
kijk naar de premie van de orv

vraag ook eens naar alternatieven
BV

Re: Is dit een scherpe aanbieding ?

Bericht door BV »

Indien je voldoet aan het profiel (hoger opgeleid) zou ik ook eens kijken naar de hypotheken van National Aacademic/Academica; kunnen nu bijv. 125% executiewaarde hypotheek aanbieden met een 20 jaars rentevaste periode voor 5,6%. Spaarhypotheek is met een 5,6% rente bovendien interessant en risicomijdend.

Mocht dit nog relevant voor je zijn; overlijdensrisicoverzekering altijd los nemen, dan kun je die ook weer zonder problemen meenemen mocht je ooit van hypotheekverstrekker willen wisselen. Geen kostenallocatie door de hypotheekverstrekker bovendien; je weet tevoren duidelijk wat je jaarpremie zal zijn. Goedkoopste is gemakkelijk te vinden via independer.nl. Advies is om te kiezen voor een gelijkblijvend verzekerd bedrag.

Veel succes,

gr. Bart
Gebruikersavatar
Treasa
Berichten: 187
Lid geworden op: vr 18 apr, 2008 8:49 pm

Re: Is dit een scherpe aanbieding ?

Bericht door Treasa »

Goedkoopste is gemakkelijk te vinden via independer.nl.
Mijn grootvader zei altijd: goedkoop is duurkoop...
Oftewel let ook op de voorwaarden, kwaliteit, en niet staar je niet blind op de maandlast.
Advies is om te kiezen voor een gelijkblijvend verzekerd bedrag
Waarom?
fransjan
Berichten: 5368
Lid geworden op: do 10 apr, 2008 11:45 am
Locatie: midden nederland

Re: Is dit een scherpe aanbieding ?

Bericht door fransjan »

bij nationaal academic werken geen padvinders ,dus laat je niks wijs maken

tevens je voorstel van nationale ,boeterente bij verkoop woning en over 7 jaar kan je weer oversluiten ..tel uit je winst ..

dus je vorige scherpe aanbieding ,kost je nu ook meteen geld en de nieuwe scherpe aanbieding over 7 jaar zeker ,
even kijken

Re: Is dit een scherpe aanbieding ?

Bericht door even kijken »

Wat ik heb begrepen bij de hypotheker is dat banken vrijwel nooit kunnen concurreren met verzekeraars daar waar het gaat om de hoogte/laagte van de hypotheekrente, omdat zij een andere financieringsvorm hebben.
Als ik jou was zou ik dus nog eventjes rondkijken en vergelijken.

Link weggehaald door Steven.Gelieve niet spammen
Plaats reactie