Verlengingsvoorstel SNS Bank

Algemene vragen en discussies over hypotheekrente; trends, vast/variabel.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Anais
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 29 jun, 2008 4:40 pm

Verlengingsvoorstel SNS Bank

Bericht door Anais »

Beste forumleden,
Ik ben hier terechtgekomen tijdens een "wanhopige" nachtelijke internetsessie n.a.v. een verlengingsvoorstel van de SNS bank. Heb nu al veel gehad aan jullie goede tips en adviezen aan anderen, en hoop dat jullie mij willen adviseren bij het volgende.

Onze 5-jaar vaste rentetermijn loopt over een maand af. We (mijn man en ik) hebben een SNS-rendementhypotheek t.w.v. 240.000 euro. We hebben 5 jaar lang 4,1 % rente betaald. 75.000 euro is aflossingsvrij, en 165.000 euro hopen we na 30 jaar af te lossen door een maandelijkse inleg van 120 euro in obligaties en aandelen ("neutraal" profiel).

De SNS maakt ons er nu op attent "dat het tarief voor de SNS Rendementhypotheek met een looptijd van 5 jaar bij SNS Bank 6,6% bedraagt" (6,7 voor 1 jaar).

Ik ben me er goed van bewust dat de rente behoorlijk is gestegen, maar is 6,6% voor een rendementhypotheek niet vreselijk veel??? Is dit nou een een zg. continuatietarief?
En zal onze inleg ook omhoog moeten, nu de rendementvoorspellingen slechter zijn?

Hoe kunnen we het beste omgaan met dit voorstel? Weigeren en de hypotheek oversluiten met alle kosten van dien, of proberen te onderhandelen?

Alvast veel dank voor een advies!
Anais
fransjan
Berichten: 5368
Lid geworden op: do 10 apr, 2008 11:45 am
Locatie: midden nederland

Re: Verlengingsvoorstel SNS Bank

Bericht door fransjan »

indien mogelijk zal ik hem oversluiten ,want elke keer onderhandelen met deze boefjes ,is vaak een spel met nieten .

tevens kan je onder NHG 30 jaar vast krijgen ruim 1% goedkoper elders
Adviseur hypo
Berichten: 993
Lid geworden op: za 02 feb, 2008 3:57 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Verlengingsvoorstel SNS Bank

Bericht door Adviseur hypo »

ben het met fransjan eens. Dit tarief gaat nergens over. Je kunt ze misschien met een andere offerte wel onder druk zetten, maar dan heb je over een paar jaar weer hetzelfde probleem.
Anais
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 29 jun, 2008 4:40 pm

Re: Verlengingsvoorstel SNS Bank

Bericht door Anais »

Adviseur hypo schreef:Dit tarief gaat nergens over.
Hallo Adviseur Hypo,
Dank voor je reactie!
Sorry dat ik nu waarschijnlijk heel naief overkom, maar dit tarief gaat dus idd nergens over?
Ik zie op verschillende sites allerlei actuele rentestanden die varieren van 5,9 tot 6,6, en dan probeer ik met mijn grootse vertrouwen in de mensheid het gedrag van "mijn" bank direct te verklaren en goed te praten, maar dit klopt dus inderdaad echt niet?
Wij hebben een hypotheekadviseur, en die zal ik morgen ook direct bellen, maar raad jij mij aan ook zelfstandig bij andere partijen te gaan shoppen?
Sorry, ik besef me dat ik dat ik een vreselijk "groentje" ben op dit gebied: daar waar ik voor mijn baas harteloos elke cent omdraai kan ik mijn prive-financien nauwelijks handelen zonder emoties :(
Dank, nogmaals, Nana
Gebruikersavatar
jari
Berichten: 2244
Lid geworden op: ma 02 okt, 2006 6:22 pm

Re: Verlengingsvoorstel SNS Bank

Bericht door jari »

Nana,

Adviseur hypo heeft gelijk met zijn opmerking. Probleem bij banken als SNS is dat hun verlengingstarief (veel) hoger is dan het tarief voor nieuwe klanten. Wellicht dat je met flink onderhandelen er nog wat af kunt praten, maar doorgaans zijn deze tarieven dan nog steeds (stuk) hoger dan elders. Probleem is dat de meeste mensen dit niet of niet op tijd beseffen. Jij bent er nog op tijd bij, dus je kunt op z'n minst gaan vergelijken met andere partijen. Ga dan dus ook naar andere adviseurs naast je huidige adviseur. Zet de voorstellen/aanbiedingen op het forum, dan denken we met je mee.

ps) rentestanden op internet geven misschien een indicatie, maar geven te beperkte informatie (nog kortingen, welke voorwaarden?).
ήÎ×Îó ÎÖήοÎÉΣ ÎÖÎö-ÎòÎö ÎÉΣÎöÎÖÎáÎò ÎÖÎö-ÎòÎö ÎÉÎùÎô
ingelke
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 28 mei, 2008 11:30 am

Re: Verlengingsvoorstel SNS Bank

Bericht door ingelke »

Bij welke bank geldt dit hoger verlengings tarief tov nieuwe klanten dan niet?

Wij zijn erover aan het denken om een hypotheek af te sluiten bij de SNS bank en heb ook geinformeerd naar dit duaal rentebeleid.
De adviseur was het er zelf ook niet echt mee eens maar zei dat vrijwel alle banken hetzelfde beleid voeren................
Steven
Berichten: 1498
Lid geworden op: vr 21 sep, 2007 4:04 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Verlengingsvoorstel SNS Bank

Bericht door Steven »

ingelke schreef:Bij welke bank geldt dit hoger verlengings tarief tov nieuwe klanten dan niet?
ABN, Florius, Obvion, Argenta, Fortis ASR,.... te veel om op te noemen
Anais
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 29 jun, 2008 4:40 pm

Re: Verlengingsvoorstel SNS Bank

Bericht door Anais »

Hallo,

Even een korte update n.a.v. onze gesprekken met de hypotheekadviseur.

Grote adder onder het gras is dat wij geen appartementsrecht maar een lidmaatschapsrecht hebben. De SNS Bank is een van de weinige banken die onder de paraplu van een andere verstrekker losse hypotheken op lidmaatschapsrechten verstrekt. Wij hadden ons dus afhankelijk gemaakt van deze bank.

Maar nu lijkt het erop dat de Rabobank ons toch aan gaat nemen. Een concrete offerte komt volgende week, maar volgens onze adviseur mogen we uitgaan van 5,8 / 5,9 voor 10 jaar vast. De verdeling aflossingsvrij - beleggen zouden we behouden. Ik heb wel geïnformeerd naar een spaarconstructie, maar naar wat ik begrijp ben je dan toch minder flexibel. Wij kregen verder ook te horen dat de Rabobank geen verlengingsopslag hanteert.

Veel meer opties lijken we hoe dan ook niet te hebben. Wij zouden hier i.i.g. al veel blijer van worden.
Wat vinden jullie hier van?

Anais
Plaats reactie