kapitaalmarktrente

Algemene vragen en discussies over hypotheekrente; trends, vast/variabel.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

LTS
Berichten: 85
Lid geworden op: vr 17 aug, 2007 9:10 am

kapitaalmarktrente

Bericht door LTS »

Gevonden op de site van de hypotheker bij de langlopende renteprognoses, berichtje van 23-4-08:
"Wij blijven verwachten dat de Europese kapitaalmarktrente over 12 maanden onder het huidige niveau van 4,1% zal liggen."

Wat betekent dat? Wat heeft dat voor gevolgen?
(wellicht weer leuk voor een gesprek met de bijrijder :wink:

LTS
Steven
Berichten: 1498
Lid geworden op: vr 21 sep, 2007 4:04 pm
Locatie: Amsterdam

Re: kapitaalmarktrente

Bericht door Steven »

Beste LTS,

De kapitaalmarkt is de markt voor leningen die een looptijd van langer dan 12 maanden hebben. Je zou kunnen stellen dat er een directe relatie is tussen de kapitaalmarktrente en de hypotheekrente.

De verwachting van de Hypotheker is precies wat ze is: de verwachting van de Hypotheker. Als de verwachting uitkomt, gaat de hypotheekrente dalen. Als de verwachting niet uitkomt, gaat de hypotheekrente niet dalen. Je moet zelf bepalen hoeveel waarde je hecht aan de voorspelling.
LTS
Berichten: 85
Lid geworden op: vr 17 aug, 2007 9:10 am

Re: kapitaalmarktrente

Bericht door LTS »

Hoi Steven,

Even netjes dan: het was een uitspraak van iemand van het Economisch Bureau ING/ING Wholesale Banking.
Als de lange rente gekoppeld ligt aan diekapitaalmarktrente, dan hoop ik met die ING'er mee!!

LTS
Gebruikersavatar
jari
Berichten: 2244
Lid geworden op: ma 02 okt, 2006 6:22 pm

Re: kapitaalmarktrente

Bericht door jari »

Het Economisch Bureau van ING voorspelde in januari ook dat de USD eind dit jaar op 1,35 staat.................
Maar het kan nog altijd natuurlijk :D
ήÎ×Îó ÎÖήοÎÉΣ ÎÖÎö-ÎòÎö ÎÉΣÎöÎÖÎáÎò ÎÖÎö-ÎòÎö ÎÉÎùÎô
Steven
Berichten: 1498
Lid geworden op: vr 21 sep, 2007 4:04 pm
Locatie: Amsterdam

Re: kapitaalmarktrente

Bericht door Steven »

Ach, LTS had ipv Hypotheker, ING of zwerver op de hoek een willekeurige andere naam kunnen zetten. Het zegt me allemaal even veel of weinig
LTS
Berichten: 85
Lid geworden op: vr 17 aug, 2007 9:10 am

Re: kapitaalmarktrente

Bericht door LTS »

Hahahahha, heerlijk hier!!!
@Jari, het jaar is nog jong! Ik geloof dat als de hypotheekrente zo blijft stijgen, we tegen het end van het jaar op de 12% kunnen zitten.
@Steven, ik zal hier in het centrum eens een voorbijganger polsen, kijken wat die uit zijn hoge hoed tovert.

Alsdie voorspellingen van al die dure instanties eigenlijk niks voorstellen, waar betalen ze die lui dan voor??? Dan ga ik daar solliciteren. Loze kreten kan ik ook wel produceren. (zie hierboven mijn rente-inzichten, hahahaha)

LTS
Gebruikersavatar
jari
Berichten: 2244
Lid geworden op: ma 02 okt, 2006 6:22 pm

Re: kapitaalmarktrente

Bericht door jari »

LTS,

Ga voor de gein eens lezen wat beursanalisten van verschillende partijen begin januari voorspelden voor dit jaar.....
En wat de rente betreft durft (bijna) niemand z'n vingers te branden.
ήÎ×Îó ÎÖήοÎÉΣ ÎÖÎö-ÎòÎö ÎÉΣÎöÎÖÎáÎò ÎÖÎö-ÎòÎö ÎÉÎùÎô
Gast

Re: kapitaalmarktrente

Bericht door Gast »

Heren,

Wederom een leuke discussie. Hoe de rente zich voorlopig ook blijft ontwikkelen, feit is en blijft dat het bij veel partijen een hot isue is op het moment.

Er zal een reden zijn dat de rente op het moment zo hard oploopt, wellicht is het een idee om daar eens goed en structureel over na te denken, de rente loopt niet voor niets zo hard op zullen we maar zeggen...............

We zullen zien wat de toekomst en nabije toekomst ons gaat brengen!

Mvg,

Trader648
fransjan
Berichten: 5368
Lid geworden op: do 10 apr, 2008 11:45 am
Locatie: midden nederland

Re: kapitaalmarktrente

Bericht door fransjan »

het probleem is dus ,dat banken niet genoeg geld tegen een goede prijs kunnen aantrekken .

verleden week kwan ik iemand tegen die met een grote grijns op zijn gezicht vertelde dat hij net een deal met aegon had gesloten voor het aanbrengen van Ôé¼ 150.000.000 en die werkt niet voor de ecb.

het is natuurlijk geen nederlands probleem .

en dan onze vrienden van DSB

uit betrouwbare bron ,heb ik begrepen dat het bedrijf ,nu eens heerlijk de wind tegen heeft ,ondanks alle mooie reclame,s over topservice .

winsten lopen terug en als de rente op dezelfde voet blijft of stijgt ,krijgen hun hypotheekklanten steeds meer problemen ,want vooral die 150% executiewaarde hypotheken ,hebben een probleem .

dure verlengingsrente,s en meestal rampzalige crediteuren .

Sparck en ELQ ,doen van alles ,alleen ze verstrekken geen hypotheken ,laten klanten onnodige taxeren en er komt nooit een finaal akkoord ,sprak van de week een jongen van de inkoop 385 aanvragen ,nul pasage ,s

dus het geld is op .maar wat wil je ook ,als je ziet wie de moederbedrijven zijn..

rabo zelf ,heeft ook in het begin van het jaar zijn hypotheekportefeille,s anders ingericht en hebben lokale problemen.
fransjan
Berichten: 5368
Lid geworden op: do 10 apr, 2008 11:45 am
Locatie: midden nederland

Re: kapitaalmarktrente

Bericht door fransjan »

fortis

is gek op chinezen en die RBS heeft thuis nog een groter probleem .

toevallig ook vanmorgen na de deposito,s gekeken dit na aanleiding van een klant die bij ING gestald heeft en gezien het tarief,ook daar een probleem ...

wat ik niet snap ,waar men alle geleden verliezen laat, in de jaar,kwartaal rapporten,die verkeerde pakketten ,moeten gewoon nog ergens op de balans staan ,maar de werkelijke waarde,s ,die krijgen we straks vanzelf te horen ..

maar beursgenoteerde bedrijven en jaarcijfers ,daar hebben we al vaker stunten mee gezien ..
Gebruikersavatar
jari
Berichten: 2244
Lid geworden op: ma 02 okt, 2006 6:22 pm

Re: kapitaalmarktrente

Bericht door jari »

De nieuwe topmensen schrijven zoveel mogelijk / alles af, maken schoon schip en de waarde die erna alsnog wordt verkregen is dan 'winst' en komt ten goede voor hun bonussen.
ήÎ×Îó ÎÖήοÎÉΣ ÎÖÎö-ÎòÎö ÎÉΣÎöÎÖÎáÎò ÎÖÎö-ÎòÎö ÎÉÎùÎô
Gast

Re: kapitaalmarktrente

Bericht door Gast »

Heren,

Er is momenteel echt paniek in renteland. Zoals jullie waarschijnlijk ook wel zien in de rentelijstjes en updates spuit de rente echt omhoog. Klanten die ik vorige week nog adviseerde om niet te lang te wachten met het aanvragen van een offerte namen me niet serieus, dachten dat het een verkooptrucje was. Toch zonde om 0,4% per jaar extra te betalen over 340000 eurie. Je zou ze haast adviseren om tijdelijk voor variabel te kiezen maar dat gaat helaas niet op inkomen. Men wordt verplicht om voor minimaal 10 jaar vast te kiezen ivm inkomensnormen. Een duur geintje! Laten we hopen dat het geld tijdelijk op is want anders konden we ook hier nog wel eens rare dingen gaan zien...........

Mvg,

Trader648
fransjan
Berichten: 5368
Lid geworden op: do 10 apr, 2008 11:45 am
Locatie: midden nederland

Re: kapitaalmarktrente

Bericht door fransjan »

trader

de FED moet ook weer bijstorten dit weekend ,want in de states zijn de muntjes ook weer op.

Europa komt dus binnenkort met hetzelfde verhaal .

de lucht die in alles gebakken zat ,moet worden aangevuld met harde valuta .
Geostar

Re: kapitaalmarktrente

Bericht door Geostar »

en inderdaad zit DSB flink in de problemen voor wat betreft de funding. Hypotheken die zij via externe partijen wegzetten doen zij sinds een week alleen nog onder NHG (logisch, hoef je niet af te dekken) om hun rechtstreekse klanten nog te kunnen bedienen.
fransjan
Berichten: 5368
Lid geworden op: do 10 apr, 2008 11:45 am
Locatie: midden nederland

Re: kapitaalmarktrente

Bericht door fransjan »

niet alleen DSB by the way
Plaats reactie