Verschil in hypotheek rente internet en adviseur

Algemene vragen en discussies over hypotheekrente; trends, vast/variabel.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

dreamix

Verschil in hypotheek rente internet en adviseur

Bericht door dreamix »

mm kvraag me wat af als ik op

http://www.hypotheek-rentetarieven.nl

kijk dan zijn de rente percentages lager dan dat ze bij een adviseur aangeven hoe kant dit?

Scheelt toch iets van 0,25 hoe kan dit kan ik dan beter via internet een hypotheek doen of wat??
amw0512
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 10 nov, 2006 1:53 pm

Hypotheekrente

Bericht door amw0512 »

Je krijgt alleen de laagste tarieven te zien, dus <75% executiewaarde.
Als je een hogere hypotheek hebt t.o.v. de waarde van je woning (top-hypotheek of supertop) dan moet je daar renteopslagen bij optellen. Meestal tot 100% EW = +0,2% en tot 125% = + 0,3%. Heb je daarnaast ook nog een beleggings- of spaarhypotheek, dan nog een keer +0,2% erbij.
Mr_MaxMax

hypotheekrente

Bericht door Mr_MaxMax »

Daarnaast zijn er nog een aantal andere zaken die invloed kunnen hebben op de hoogte van de geboden rente:

-bent u een nieuwe klant of een bestaande klant (bestaande klanten krijgen meestal een hogere rente aangeboden!)
-zijn alle inkomensbestanddelen vast en aantoonbaar.
-Is er sprake van nieuwbouw of uitponding(koop huurwoning).
-minder goede algemene voorwaarden.
-een tussenpersoon met een zeer hoge hypotheekomzet mag soms een lagere rente aanbieden.

Groet
JANNA

HYPOTHEEKRENTE

Bericht door JANNA »

VOLGENS MIJ IS HET ZO EEN HOGERE EURO LAGERE HYPHOTHEEKRENTE?
richard

Bericht door richard »

Staar je niet blind op de hypotheekrente alleen. Vaak wordt er ook een overlijdensverzekering afgesloten ter hoogte van de hypotheeksom.
Er zijn banken die een heel lage premie berekenen maar dan de hypotheekrente met bijvoorbeeld 0,2% verhogen (en die rente is aftrekbaar en premie verzekering niet).
Steven
Berichten: 1498
Lid geworden op: vr 21 sep, 2007 4:04 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Steven »

En niet te vergeten: soms kloppen de tarieven internet, al dan niet met opzet, niet of worden ze niet tijdig ververst.
Plaats reactie