Vraag over Maatwerkhypotheek

Algemene vragen en discussies over hypotheekrente; trends, vast/variabel.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

ErnieBall
Berichten: 3
Lid geworden op: di 16 feb, 2021 7:26 pm

Vraag over Maatwerkhypotheek

Bericht door ErnieBall »

Ik doe graag een beroep op jullie expertise en kundige advies;

Wij hebben sinds 2006 een maatwerkhypotheek ING Ôé¼100.000,- waarvan de rente (15 jaar 4,4%) op korte termijn afloopt. We zitten tot op heden in het garantfonds en liggen volgens de rekenmodellen op schema m.b.t. doelbedrag. Ik heb hier een paar vragen over;

-Men zei de afgelopen 15 jaar dat dit product zoveel voordelen biedt en dat je daar niet aan moet komen. Het rentevoordeel is groot etc. Is dat ook heden ten dagen nog zo?

-We nu aanbod gekregen voor 2,1% voor 15 jaar. De premie verdubbeld echter bijna en ik ga netto ongeveer Ôé¼ 15,- meer betalen per maand. Is dat grote belastingvoordeel er dan nog wel?

-Is het goed om weer 15 vast te zetten (tot behalen doelbedrag) of kan dit wellicht net zo goed 5, 7, 10 of 12 jaar zijn?
ErnieBall
Berichten: 3
Lid geworden op: di 16 feb, 2021 7:26 pm

Re: Vraag over Maatwerkhypotheek

Bericht door ErnieBall »

Na anderhalve week geen enkele reactie. Is er niemand met kennis over dit product? Of is het forum op sterven na dood........................
SimpleMind
Berichten: 1429
Lid geworden op: ma 14 feb, 2011 1:13 pm

Re: Vraag over Maatwerkhypotheek

Bericht door SimpleMind »

Er is gelukkig kennis genoeg en het forum is zeker springlevend. Het is echter lastig om zonder meer details een goed antwoord te geven voor jouw situatie.

In het algemeen: ja een spaar of beleggingshypotheek is in het algemeen gunstig doordat je de gehele rente mag aftrekken en het gespaarde bedrag kunt laten renderen zonder belasting te betalen.
Als ik naar de informatie kijk lijkt ook in jouw geval het handhaven van deze constructie gunstig is. Ja je gaat misschien netto iets meer betalen, tegelijk zouden voor bij een annuiteitenhypotheek ook ieder jaar netto lasten stijgen doordat de renteaftrek steeds lager wordt. Om een totaal beeld te geven zou echt meer infomatie nodig zijn.
ErnieBall
Berichten: 3
Lid geworden op: di 16 feb, 2021 7:26 pm

Re: Vraag over Maatwerkhypotheek

Bericht door ErnieBall »

Heel veel dank voor je reactie Simple mind!!!!

Welke informatie zou je aanvullend nodig hebben?
Plaats reactie