wel bankgarantie geen hypotheek

Algemene vragen en discussies over hypotheekrente; trends, vast/variabel.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

nicoprins
Berichten: 2
Lid geworden op: za 08 dec, 2007 7:25 pm

wel bankgarantie geen hypotheek

Bericht door nicoprins »

hallo wij hebben een verlopig koopcontract getekend en een geldverstreker heeft een bankgarantie afgegeven van 10 % van de koopsom.
nu vier dagen voor de overdracht geeft de geldverstreker aan geen hypotheek af te geven.
wij zitten dus met een probleem woensdag moeten wij naar de notaris voor de overdracht maar wij hebben geen hypotheek.

nou is het ons niet helemaal duidelijk hoe kan een bank wel een bankgarantie afgeven en dan later melden dat je geen hypotheek krijgt dat kan toch zo maar niet.

de bankgarantie garandeert toch dat je een hypotheek krijgt.
Steven
Berichten: 1498
Lid geworden op: vr 21 sep, 2007 4:04 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Steven »

Een bankgarantie is een garantie, die de bank namens jou aan een derde (bv verkoper) afgeeft, dat op eerste verzoek van die derde het gegarandeerde bedrag wordt uitbetaald. Je kunt een bankgarantie krijgen zonder dat je de hypotheek krijgt.

Je zit zo te lezen in een lastige situatie. Ik raad je aan om z.s.m. een financiering aan te vragen bij een andere partij. Als je wat gegevens post kunnen we meedenken. Nuttige gegevens zijn:

- hoogte & aard inkomen
- koopsom & benodigde lening
- beschikbare middelen
- reden eerdere afwijzing door bank
Gast

Zelfde schuitje!

Bericht door Gast »

Hoi iedereen,

Wij zitten in hetzelfde schuitje! Ook 4 dagen tot paseren, nu horen we dat ze nog van alles en nog wat willen hebben, omdat ik bij mijn ouders werk! Bankgarantie is gesteld en verder zou alles rond zijn volgens de bankmedewerker!

Iemand een advies?
Gebruikersavatar
jari
Berichten: 2244
Lid geworden op: ma 02 okt, 2006 6:22 pm

Bericht door jari »

nu horen we dat ze nog van alles en nog wat willen hebben, omdat ik bij mijn ouders werk

daar zijn ook een paar slagen gemist, ongelofelijk; Lever zsm aan die gegevens en overleg met je adviseur> die had ook moeten weten dat zijn back office vragen gaat stellen als iemand in dienst is bij zijn ouders....tenzij hij nooit gevraagd heeft wat voor werk je doet natuurlijk :roll:
ήÎ×Îó ÎÖήοÎÉΣ ÎÖÎö-ÎòÎö ÎÉΣÎöÎÖÎáÎò ÎÖÎö-ÎòÎö ÎÉÎùÎô
Gast

Zelfde schuitje

Bericht door Gast »

Hoi, Ik ga nu zsm alles inleveren en hopen dat alles wordt goedgekeurd en op tijd bij de notaris is! Iedere dag later kost boete, dus hoop wel dat het een beetje snel gaat!!
Plaats reactie