Oversluiten voor 10 jaar

Algemene vragen en discussies over hypotheekrente; trends, vast/variabel.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Reekers
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 27 nov, 2016 11:40 am
Locatie: Etten-Leur

Oversluiten voor 10 jaar

Bericht door Reekers »

Goedendag,

Graag zou ik uw/jullie mening willen weten over onderstaande.
Het betreft het volgende, wij hebben een hypotheek in twee delen. 1e deel is een levenhypotheek ing en 2e deel is een aflossingsvrije hypotheek ing. Het is voor 10 jaar vastgezet voor een rente van 5,4%, met nog 3 jaren te gaan voordat de rentevaste periode verlopen is. Nu heb ik vernomen dat bij oversluiten wij alleen kunnen kiezen uit weer 10 jaar vaste renteperiode. klopt dit? En is het verstandig dit nu over te sluiten of te nog 3 jaar te wachten?

Bij voorbaat dank voor uw expertise hierin.
Laatst gewijzigd door Reekers op ma 28 nov, 2016 3:48 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Reekers
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 27 nov, 2016 11:40 am
Locatie: Etten-Leur

Re: Oversluiten voor 10 jaar

Bericht door Reekers »

Aanvulling:
De twee delen zijn: Levenhypotheek Ôé¼130.000 5,4% en aflossingsvrije hypotheek Ôé¼145.000 5,4%
Gebruikersavatar
Cnorretje
Moderator
Berichten: 1219
Lid geworden op: vr 08 sep, 2006 5:00 pm
Locatie: Regio Waalwijk / Oosterhout

Re: Oversluiten voor 10 jaar

Bericht door Cnorretje »

Oversluiten is overstappen naar een andere geldverstrekker maar dat zul je niet bedoelen.

Of het verstandig is zullen we pas achteraf weten omdat we de rentestand van over 3 jaar niet kennen. Wel is de rente nu historisch laag.

Vraag gewoon 2 voorstellen op: 1. rente herzien tegen het betalen van een boete en 2. rentemiddeling.

Let op dat ook aan de administratieve afhandeling kosten zijn verbonden.
Reekers
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 27 nov, 2016 11:40 am
Locatie: Etten-Leur

Re: Oversluiten voor 10 jaar

Bericht door Reekers »

Dank jullie voor de reacties. Ik bedoelde inderdaad rentebemiddeling. Ik zal de verschillende opties laten berekenen. Maar waarschijnlijk zit ik aan de 10 jaar vaste periode vast begrijp ik.
Plaats reactie