aflossingvrije hypotheek 100 pct. meenemen?

Algemene vragen en discussies over hypotheekrente; trends, vast/variabel.

Moderators: Cnorretje, Jean henri, SimpleMind, Tukker, webka

Re: aflossingvrije hypotheek 100 pct. meenemen?

Berichtdoor adri » vr 09 dec, 2016 7:48 pm

Hallo,

Bedankt voor de heldere antwoorden. Onze inleg is vele malen hoger geweest. 17000 opbrengst 11500..........

Dat hadden we zelf beter gekund, en ook nog een leuk reisje kunnen doen.

Nu ben ik wel zo ,We hebben het zelf gekozen: Als je geschoren wordt , moet je stil zitten. Het waren de tenenkrommende excuusbrieven die mij echt woest hebben gemaakt. En dan net niet in aanmerking komen voor compensatie.........

Deze hele hypotheek is getorpedeerd. Ben weer met 30 jaar looptijd begonnen.Alle kosten uit eigen middelen betaald plus een behoorlijke aflossing.
Ook die XXXXXverzekering opgezegd. Het geld schijnt zonder meer aan ons uitgekeerd te worden,na telefonisch contact met reaal .Maarrr ,eerst zien ,dan geloven !

En de nieuwe hypotheek bij Attens,mooi idee , ik werk in de zorg. En op de laagste rente van afgelopen november. Maar het allermooiste is dat we alles nu kunnen overzien, en begrijpen. Gewoon elke maand betalen , of ze komen je huis leeghalen ! Simpel gezegd ,maar dat is echt overal hetzelfde.

En er staat naast de hypotheek een eenvoudige ,simpele levensverzekering. Ze moesten wel erg veel weten,maar dat schijnt zo te horen. En alles in 2016.Er is veel betaald dat fiscaal aftekbaar is. En ook dat gaat naar de aflos.

Groeten,Adri
adri

Berichtdoor M_1 » vr 09 dec, 2016 10:59 pm

Prima dat het zo naar ieders tevredenheid opgelost is. Alleen omdat je zo liet doorschemeren dat een aantal zaken misschien niet waren besproken, was ik daar toch wat bezorgd over. Vandaar mijn eerdere twijfels.
M_1

Berichtdoor adri » za 10 dec, 2016 10:54 am

Halo

M1 , ik ben juist erg blij met een forum als dit. Kritisch meekijken vind ik erg belangrijk. En ook al zat ik er met mijn neus bovenop, toch ben ik net iets te vaak ergens in gestonken. Ik heb echt geen verstand van financiele producten (als ik dat al een product vind). En als er iemand kritisch is dan ben ik dat wel.Maar dingen verzwijgen vind ik ook liegen. En dat scheen(?) in de financiele wereld toch als redelijk normaal beschouwd te worden zo rond het jaar 2000.

Ik kan me niet voorstellen dat er niet meer mensen rondlopen die er net zo over denken. De hele hypotheek wereld heeft nog wel een inhaalslag te gaan waar het betreft terugwinnen van vertrouwen. Mijn beroep is wertuigkundige ,Heb dus verstand van hele andere zaken. Maar nogmaals, ik ben blij dat je ergens zaken kan voorleggen aan mensen die er meer kijk op hebben.

Groeten, Adri
adri

Vorige

Keer terug naar Hypotheekrente