kansen om rentemiddeling voor zelfstandigen

Algemene vragen en discussies over hypotheekrente; trends, vast/variabel.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

hendrik12345
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 01 jul, 2016 10:09 am

kansen om rentemiddeling voor zelfstandigen

Bericht door hendrik12345 »

Geacht forum,
Zoals bekend zal ook de Rabobank vanaf 1 juli 2016 rentemiddeling faciliteren aan cliënten die hun hypotheek bij hen hebben ondergebracht. MIjn man en ik hebben bijna 19 jaar een opmaathypotheek, rente ca. 4,75%. Graag willen we van de mogelijkheid van rentemiddeling gebruik maken.
Er heeft zich echter een verandering in ons werk voorgedaan: zelf ben ik sinds tien jaar kleine zelfstandige met een belastbaar inkomen van ca. ┬üÔé¼ 10.000. Mijn man is tot vorig jaar in loondienst geweest met een hoger inkomen, rond de Ôé¼ 30.000. Vanaf dit jaar is hij, met succes overigens, als ZZP-er begonnen. Zijn inkomsten zijn daardoor minder "zeker".
Bij het kopen van een nieuw huis zal de hypotheekverstrekker altijd kijken naar de inkomsten van de eerste drie jaar als zelfstandige, zo heb ik vernomen. Maar deze situatie is anders.
Hoe schat u in, hoe de Rabo zal reageren op ons verzoek om rentemiddeling. Of zie ik het veel te somber in?
Graag uw reactie.
M_1
Berichten: 3049
Lid geworden op: ma 04 aug, 2008 10:56 am

Re: kansen om rentemiddeling voor zelfstandigen

Bericht door M_1 »

Ik ken de exacte voorwaarden die Rabo heeft bedacht niet, maar in de regel wordt er bij een nieuwe rentevaste periode - en dus ook bij rentemiddeling - niet opnieuw getoetst.
hendrik12345
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 01 jul, 2016 10:09 am

Re: kansen om rentemiddeling voor zelfstandigen

Bericht door hendrik12345 »

Beste M_1,
Hartelijk dank voor de snelle reactie. Dit geeft me toch wel vertrouwen waardoor ik zekerder sta in m'n positie ten opzichte van de Rabobank.
Plaats reactie