vergoeding personeelshypotheek en WW

Algemene vragen en discussies over hypotheekrente; trends, vast/variabel.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Joyce1958
Berichten: 2
Lid geworden op: do 21 jan, 2016 5:49 pm

vergoeding personeelshypotheek en WW

Bericht door Joyce1958 »

Wij oud medewerkers van een grote bank in Nederland zijn zijn met wederzijds goed vinden uit elkaar gegaan. Nu was een van de onderdelen van de vertrekregeling het voor 5 jaar behouden van de personeelscondities op de hypotheek. Nu heeft de bank ons een brief gestuurd dat inzake de nieuwe fiscale wet de "voordelen"van de personeels condities belast gaan worden. Dat kan ik nog begrijpen. Echter de bank gaat ons nu weer opvoeren als medewerker en gaan we het voordeel wat eerder op de hypotheek werd verrekend nu aan ons uitbetalen.
Ik maak me ernstig zorgen want wij genieten een WW uitkering. Mijn vraag is wordt deze vergoeding door UWV gezien als inkomen en gaat ie gekort worden op onze uitkering. Als dat nl zo is gaat ons huis ons onevenredig veel meer kosten immers bij gewone medewerkers wordt die vergoeding ook niet gekort op hun inkomen? Nergens kan ik hierover ook maar iets vinden. Weet iemand hier antwoord op?
webka
Berichten: 1839
Lid geworden op: za 27 nov, 2010 5:44 pm

Re: vergoeding personeelshypotheek en WW

Bericht door webka »

wat zegt je oud werkgever?
Joyce1958
Berichten: 2
Lid geworden op: do 21 jan, 2016 5:49 pm

Re: vergoeding personeelshypotheek en WW

Bericht door Joyce1958 »

Die weet het ook niet, die betaald alleen die vergoeding en wij moeten het verder maar regelen met UWV. Maar daar heb ik geen goed gevoel over. Het lijkt erop dat de wetgever met deze groep mensen geen rekening heeft gehouden. Er is gewoon niets over bekend. En geen idee waar we moeten zijn met onze vraag>
rambagts
Berichten: 2173
Lid geworden op: do 13 sep, 2007 6:19 pm

Re: vergoeding personeelshypotheek en WW

Bericht door rambagts »

En geen idee waar we moeten zijn met onze vraag
Dus UWV bellen.
Plaats reactie