Reaal Label "Sterk"

Algemene vragen en discussies over hypotheekrente; trends, vast/variabel.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Aziz_ae
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 15 nov, 2015 10:19 pm

Reaal Label "Sterk"

Bericht door Aziz_ae »

Mijn Hypotheek ( zowel het spaargedeelte als het aflossingsvrij gedeelte) verloopt per december 2015. Mijn hypotheek is 5 jaar geleden afgesloten bij SNS Reaal. De geldschieter is Woningfonds.
Het rentetarief in het verleningsvoorstel van Reaal is niet in overeenstemming met de huidige marktrente. Ik heb reaal verzocht om mijn hypotheekrente dan om te zetten naar variabele rente.
Volgens reaal kent mijn afgesloten hypotheekvorm (de hypotheeklabel) geen variabele rente mogelijkheid.
Volgens Reaal is mijn hypotheek gesloten onder de label ÔÇÿSterkÔÇÖ.
Zowel in mijn hypotheekakte als in ondertekende offerte van 2010 komt de label ÔÇÿSterkÔÇÖ niet voor. Reaal geeft ook toe dat deze label niet in mijn Hypotheekakte is opgenomen.
De Geldschieter van mijn Hypotheek is, volgens de hypotheekakte, Woningfonds. Deze instelling biedt wel op internet variabele rente aan.
Om het verhaal kort te houden. Reaal verwijst mij voortdurend naar Woningfonds en als ik het nummer van Woningfonds bel dan kom ik uit bij Reaal Hypotheken.
Wie weet hier raad mee?
REAAL Webcare
Berichten: 15
Lid geworden op: do 29 nov, 2012 11:05 am

Re: Reaal Label "Sterk"

Bericht door REAAL Webcare »

Hoi Aziz_ae,

Sorry voor het feit dat je van het kastje naar de muur wordt gestuurd. Dit is absoluut niet onze bedoeling. Bovendien verdien jij gewoon een duidelijk en beargumenteerd antwoord. Kun je ons jouw contactgegevens en hypotheeknummer sturen? Dan gaan we voor je aan de slag! Je e-mail mag naar wecare@reaal.nl

Vriendelijke groet,

Team WeCare Reaal
Aziz_ae
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 15 nov, 2015 10:19 pm

Re: Reaal Label "Sterk"

Bericht door Aziz_ae »

Beste WeCare Team,
Mijn dank voor uw reactie. Ik heb zojuist mijn gegevens per mail aan u gestuurd.
Ik hoop werkelijk dat u enig beweging in de zaak krijgt.

Momenteel loopt er ook een klacht bij Kifid en via mijn rechtsbijstand probeer ik ook enig beweging bij Reaal te krijgen en tot slot is mijn klacht ook al bij uw klachtenafdeling bekend.
Wat kan ik nog meer doen?
Nogmaals, ik hoop dat dit geschil snel achter de rug is.
REAAL Webcare
Berichten: 15
Lid geworden op: do 29 nov, 2012 11:05 am

Re: Reaal Label "Sterk"

Bericht door REAAL Webcare »

Beste Aziz_ae,

We hebben je zojuist via de mail een antwoord gestuurd.

Fijne dag nog!

Reaal
Team WeCare
REAAL Webcare
Berichten: 15
Lid geworden op: do 29 nov, 2012 11:05 am

Re: Reaal Label "Sterk"

Bericht door REAAL Webcare »

Beste Tukker,

Dat was zeker niet onze bedoeling. Op het moment hebben we nog geen ander antwoord voor Aziz-ae, behalve dan dat hij z.s.m. antwoord krijgt van onze klachtenafdeling waar hij een klacht heeft ingediend. Zij hebben zijn verzoek nu in behandeling en zullen het contact met hem verder opnemen. Hopelijk wordt er op die manier meer duidelijk voor hem verschaft.

Dit hebben wij hem in de mail ook geantwoord en Aziz_ae wacht het antwoord van onze klantenafdeling nu even af.
Aziz_ae
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 15 nov, 2015 10:19 pm

Re: Reaal Label "Sterk"

Bericht door Aziz_ae »

Dit is inderdaad juist wat Webcare heeft teruggekoppeld.
Ik wacht het antwoord van de klachtenafdeling af. Mijn verwachting is dat ik gewoon van het variabel product wat Woningfonds op internet aanbiedt gebruik mag maken.
Plaats reactie