spaarhypotheek? en lagere rente...

Algemene vragen en discussies over hypotheekrente; trends, vast/variabel.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

kletskous
Berichten: 2
Lid geworden op: di 11 aug, 2015 12:57 pm

spaarhypotheek? en lagere rente...

Bericht door kletskous »

Hallo allemaal,

Wie weet hoe je kan uitrekenen wat je nieuwe maandbedrag gaat worden.

Onze hypotheek is 201000 aan schuld
110000 spaarhypotheek
91000 aflossingsvrije hypotheek

Nu heb ik dus ergens gelezen dat de lage rent niet gunstig is voor een spaarhypotheek omdat je dan nette meer moet inleggen, wat zelfs kan betekenen dat je maandlasten meer worden. Nu weet ik alleen niet hoe ik dat kan uitrekenen. En aangezien ik erg blij was met het aanbod van onze bank (Argenta) .(NU DUS NIET MEER) Hier hebben we onze hypotheek nu ook. We moeten voor 18 augustus de papieren getekend terugsturen anders zitten we er tien jaar aan vast. Het ziet er naar uit dat dat niet gunstig is, maar wil het zeker weten voordat we gaan tekenen. Onze hypotheek loopt 1 september af en moeten we dan verlengen.
Had ik eerder geweten dat het voor de spaarhypotheek niet gunstig was, dan had ik eerder actie ondernomen, maar de rente was super laag en staat zelfs op veel plaatsen op nummer 1 dus dacht dat ik goed zat.

nieuwe rente spaar 2.25 % tegen nu 3.8%
nieuwe rente aflossingsvrij 2,55% tegen nu 3,6 %

We kunnen ook tekenen voor 1 jaar vast. Misschien is dat beter momenteel voor ons. Wie kan helpen?
Argenta al gebeld, maar die geeft aan dat ik naar financieel adviseur moet, maar ja op zo n kort termijn vind ik die natuurlijk niet.
Mochten jullie nog wat gegevens nodig hebben, vraag maar.

Alvast bedankt.
M_1
Berichten: 3049
Lid geworden op: ma 04 aug, 2008 10:56 am

Re: spaarhypotheek? en lagere rente...

Bericht door M_1 »

Hoe lang loopt de rente al? Hoeveel is er in de spaarpot opgebouwd?
kletskous
Berichten: 2
Lid geworden op: di 11 aug, 2015 12:57 pm

Re: spaarhypotheek? en lagere rente...

Bericht door kletskous »

De hypotheek loopt al 10 jaar
22478.92 is er opgebouwd
Recow
Berichten: 1
Lid geworden op: za 02 jan, 2016 2:23 am

Re: spaarhypotheek? en lagere rente...

Bericht door Recow »

Dat lijkt me een ontzetten slecht deal.

Uw spaarrente gaat van 3,8 naar 2,25 en dit over de meerderheid van je hypotheekbedrag (110000), terwijl de rente over de 91000 van 3,6 naar 2,55 gaat.
hoe lang is de vaste periode eigenlijk van deze nieuwe rente percentages ? en hoeveel jaren heeft u nog te gaan ?
Plaats reactie