Wat gaat de rente doen...

Algemene vragen en discussies over hypotheekrente; trends, vast/variabel.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Madcrow81
Berichten: 7
Lid geworden op: do 07 mei, 2015 2:20 pm

Wat gaat de rente doen...

Bericht door Madcrow81 »

Ik heb getekend voor een nieuwbouwhuis echter de hypotheek nog niet aangevraagd omdat dit nog niet nodig is aangezien het project nog niet is begonnen met bouwen. Dit verwacht men binnen een aantal maanden. Ten tijde van het tekenen van de voorlopige akte en nu is de rente al weer een half procent gedaald. Kortom slimme zet geweest. Echter nu lees ik toch wat berichten in de media dat rentes beginnen te stijgen voor banken om geld te lenen. Kortom wat is verstandig nu snel aanvragen of kan je best nog wel even wachten?

Het blijft natuurlijk gokken en koffiedik kijken :). Maar ik dacht wellicht zijn er mensen die meer verstand hebben van dit soort zaken. En weten dat het niet meteen met punten omhoog zal gaan door dit soort media berichten.
rambagts
Berichten: 2173
Lid geworden op: do 13 sep, 2007 6:19 pm

Re: Wat gaat de rente doen...

Bericht door rambagts »

Mijn glazen bol vertelt me dat de rente ooit weer zal gaan stijgen.
Madcrow81
Berichten: 7
Lid geworden op: do 07 mei, 2015 2:20 pm

Re: Wat gaat de rente doen...

Bericht door Madcrow81 »

rambagts schreef:Mijn glazen bol vertelt me dat de rente ooit weer zal gaan stijgen.
:-) gelukkig!
Gebruikersavatar
Cnorretje
Moderator
Berichten: 1219
Lid geworden op: vr 08 sep, 2006 5:00 pm
Locatie: Regio Waalwijk / Oosterhout

Re: Wat gaat de rente doen...

Bericht door Cnorretje »

Wat de rente gaat doen weet natuurlijk niemand.

Wel weten we dat de grens NHG per 1 juli a.s. weer verder omlaag gaat.

Maar ff heel wat anders: je bent een verplichting aangegaan tot het kopen van een woning. Heb je iets geregeld bij overlijden tot het moment dat dat in combinatie met de hypotheek geregeld gaat worden?
Madcrow81
Berichten: 7
Lid geworden op: do 07 mei, 2015 2:20 pm

Re: Wat gaat de rente doen...

Bericht door Madcrow81 »

Cnorretje schreef:Wat de rente gaat doen weet natuurlijk niemand.

Wel weten we dat de grens NHG per 1 juli a.s. weer verder omlaag gaat.

Maar ff heel wat anders: je bent een verplichting aangegaan tot het kopen van een woning. Heb je iets geregeld bij overlijden tot het moment dat dat in combinatie met de hypotheek geregeld gaat worden?
En dat zou de verlaging van de NHG invloed kunnen hebben op de hypotheekrente?

Ik begrijp je laatste punt niet. Wat heeft dat te maken met de hypotheekrente?
rambagts
Berichten: 2173
Lid geworden op: do 13 sep, 2007 6:19 pm

Re: Wat gaat de rente doen...

Bericht door rambagts »

Als je komt te overlijden voor je de hypotheek hebt geregeld moet je partner of moeten je erfgenamen de koop financieren en dan is natuurlijk de vraag of de geldverstrekker dat wil doen en zo ja tegen welk rentepercentage. Als je hyp. hebt geregeld en een overlijdensrisicoverzekering ben je van die zorgen af. M.a.w.: kijk ook naar andere zaken!
Madcrow81
Berichten: 7
Lid geworden op: do 07 mei, 2015 2:20 pm

Re: Wat gaat de rente doen...

Bericht door Madcrow81 »

rambagts schreef:Als je komt te overlijden voor je de hypotheek hebt geregeld moet je partner of moeten je erfgenamen de koop financieren en dan is natuurlijk de vraag of de geldverstrekker dat wil doen en zo ja tegen welk rentepercentage. Als je hyp. hebt geregeld en een overlijdensrisicoverzekering ben je van die zorgen af. M.a.w.: kijk ook naar andere zaken!
ok ja dat hebben we zeker. Niet alleen tijdens de hypotheek maar ook ten tijde van de bouw. Heb besloten om de offerte maar op te starten aangezien ik het gevoel heb dat de rente de komende weken gaat stijgen. Vooral de langere periode. Zet nu 20 jaar vast voor 3.1
rambagts
Berichten: 2173
Lid geworden op: do 13 sep, 2007 6:19 pm

Re: Wat gaat de rente doen...

Bericht door rambagts »

Plaats reactie