Variabele hypotheekrente (Aegon) gestegen ?

Algemene vragen en discussies over hypotheekrente; trends, vast/variabel.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

dsz77
Berichten: 4
Lid geworden op: do 08 mei, 2014 12:47 am

Variabele hypotheekrente (Aegon) gestegen ?

Bericht door dsz77 »

Hallo allen,

Wij hebben een gecombineerde hypotheek bij Aegon, waarvan een deel aflossingsvrij met een variabele rente. Op de eigen website van Aegon wordt momenteel nog steeds een variabel rentetarief van 2,30% vermeld, maar vanmorgen zag ik na inloggen (persoonlijke portal bij Aegon met o.a. het eigen hypotheekdossier) dat er opeens een variabele rente wordt vermeld van 2,95%

Ik heb (nog) geen standaard e-mail ontvangen vanuit Aegon met de wijzingen per november, daarnaast vanmorgen de Klantenservice gebeld en daar kon men ook niet aangeven of het een fout betrof of een daadwerkelijke wijziging van het variabele rentetarief. Ik word na het weekend teruggebeld door Aegon (de betrokken afdeling is in het weekend afwezig), maar misschien heeft iemand op dit forum meer info ?

Ik vind het namelijk een vrij forse aanpassing (als het klopt), zover bij mij bekend zijn o.a. de ECB / Euribor tarieven e.d. niet opeens sterk gestegen in de afgelopen weken.

Alvast dank voor de info !

Grt.
M.R.
Gebruikersavatar
Jean henri
Berichten: 1329
Lid geworden op: vr 29 apr, 2011 6:44 pm
Locatie: Oud-Beijerland
Contacteer:

Re: Variabele hypotheekrente (Aegon) gestegen ?

Bericht door Jean henri »

De variabele rente van Aegon is sinds 8 oktober niet veranderd.

Wat ik alleen denk is dat u het NHG tarief hebt gezien en dat uw hypotheek geen NHG borgstelling kent. In dat geval is nl een risico-opslag van toepassing. Bij een maximale financiering tav de waarde van het onderpand is de actuele rente 2,95%.

Indien u bankiert bij KNAB (de bank van Aegon) dan wordt er wel een korting van 0,1% verleend.
dsz77
Berichten: 4
Lid geworden op: do 08 mei, 2014 12:47 am

Re: Variabele hypotheekrente (Aegon) gestegen ?

Bericht door dsz77 »

Bedankt voor de reactie.

Het betreft een hypotheek met NHG, over in ieder geval de afgelopen 6 maanden is op het aflossingsvrije deel ook een rentetarief van 2,25% of 2,30% in rekening gebracht. Vandaar dat ik ook enigszins "verrast" ben door de aangegeven stijging naar 2,95% (als de info correct is).
Gebruikersavatar
Jean henri
Berichten: 1329
Lid geworden op: vr 29 apr, 2011 6:44 pm
Locatie: Oud-Beijerland
Contacteer:

Re: Variabele hypotheekrente (Aegon) gestegen ?

Bericht door Jean henri »

In het geval uw hypotheek met NHg is afgesloten dan lijkt er iets niet goed te gaan.

Het lijkt me verstandig om direct met Aegon contact opnemen (op de brief zal ongetwijfeld een telefoonnr staan) of anders met uw adviseur.
dsz77
Berichten: 4
Lid geworden op: do 08 mei, 2014 12:47 am

Re: Variabele hypotheekrente (Aegon) gestegen ?

Bericht door dsz77 »

Inmiddels is het issue opgelost, onze aflossingsvrije hypotheek was in het systeem van Aegon blijkbaar opeens bekend als niet NHG (reden onbekend). Men heeft dit gecorrigeerd en momenteel is er ook weer een lager rentetarief zichtbaar na inloggen op de portal.

Grt.
M.R.
Plaats reactie