Hypotheekrente periode loopt af & woning onder water

Algemene vragen en discussies over hypotheekrente; trends, vast/variabel.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Michel
Berichten: 243
Lid geworden op: vr 16 okt, 2009 4:54 pm

Re: Hypotheekrente periode loopt af & woning onder water

Bericht door Michel »

Het staat er wat krom inderdaad. Wat ik bedoelde was dat 3% tegenwoordig haalbaar is en wat er had moeten staan was dat de nieuwe economische looptijd weer 30 jaar zou worden met als logisch gevolg geen nieuwe velengingsvoorstellen aangaande de economische looptijd.
laranja
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 11 jul, 2014 10:43 am

Re: Hypotheekrente periode loopt af & woning onder water

Bericht door laranja »

Nog maar weer te verduidelijking, het gaat dus om deze hyp. bedragen.

lopend uitstaand saldo: 94,450 (leningdeel 1) renteherziening 01-10-2015 (einddatum 01-01-2019) rente was 3,8 %
lopend uitstaand saldo: 20,000 (leningdeel 2) renteherziening 01-12-2015 (einddatum 01-01-2036) rente was 4,00 %

Allereerst dank voor het meedenken :D

Ik denk er (bijna) serieus over om over te sluiten, dus beide bedragen samen te voegen en eigenlijk ook omdat de rente nu wel op een dieptepunt zit. Maar dan voor 10 jaar (mss 15 jaar) en niet voor 30 jaar.
Er zullen allicht extra kosten mee gepaard gaan. Ga vanavond daarover maar eens een email richting ABN sturen om me erover te informeren of morgen een belletje te plegen.

Gemakkelijkste zou zijn deze kiet te verkopen, maar heb er toch moeite mee, je woont er niet voor niets bijna 26 jaar.
webka
Berichten: 1839
Lid geworden op: za 27 nov, 2010 5:44 pm

Re: Hypotheekrente periode loopt af & woning onder water

Bericht door webka »

Waarom zou verkoop het makkelijkste zijn?
laranja
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 11 jul, 2014 10:43 am

Re: Hypotheekrente periode loopt af & woning onder water

Bericht door laranja »

webka schreef:Waarom zou verkoop het makkelijkste zijn?
Lijkt me..deel vd winst stop je in nieuw goedkoper huis, appartement dan. Woon nu in bungalow, wel op A locatie.
Maar goed, voor mij telt woongenot, omgeving vooral etc.

Heb tot nu toe alleen ABNAMRO genoemd, maar kreeg afgelopen week een folder van de RaboBank in de bus,
die nogal actief is met organiseren van open spreekuren.
Wat shoppen kan geen kwaad lijkt me. Ga daar maar maar ook eens een kijkje nemen.
laranja
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 11 jul, 2014 10:43 am

Re: Hypotheekrente periode loopt af & woning onder water

Bericht door laranja »

Michel schreef:In dit geval zou ik serieus overwegen om de hypotheek volledig over te sluiten. Gezien het bevoorschottingspercentage (verhouding schuld tov woningwaarde) kan je een rente van rond de 3 % krijgen en ben je de komende 30 jaar weer verschoond van verlengingsvoorstellen. Uiteraard zitten daar kosten aan vast maar die heb je in 2019 ook want je hypotheek wordt niet blind verlengd. Je zal dan ook een nieuwe hypotheek aan moeten gaan en het is dan maar de vraag hoe de regelgeving omtrent aflossingsvrije hypotheken is.
Laatste loodjes..uiteindelijk.

4 Maart definitieve afspraak voor afronding.
Totaal oversluiten hypotheek voor deel 1 en 2, aflossingsvrij 10 jaar vast bij huidige hypotheekverstrekker, zit dan net onder de 3%.
Kosten neem ik dan maar op de koop toe.
Nou ja, heb dan iig voor komende jaren een dak boven mijn hoofd en ben eerlijk gezegd nog niet zeker of ik in huidige kiet op A locatie
blijf wonen, je wordt ook ouder... Woon iig stukken goedkoper dan in een huurhuis.

Zou het de moeite lonen om voor extra lening, krediet/persoonlijke lening of whatever me te wenden tot een duitse bank.
Las daar onlangs over nog lagere rentes dan hier in NL. Iemand hier een mening over?
laranja
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 11 jul, 2014 10:43 am

Re: Hypotheekrente periode loopt af & woning onder water

Bericht door laranja »

Heb iets gevonden over duitse hypotheek.

http://www.duitsehypotheekinfo.nl/
M_1
Berichten: 3049
Lid geworden op: ma 04 aug, 2008 10:56 am

Re: Hypotheekrente periode loopt af & woning onder water

Bericht door M_1 »

Je hebt nog steeds niets gemeld over je inkomen. Is dus niets zinnigs over te zeggen. Ook kan je leeftijd van belang zijn.
Plaats reactie