De laagste rente ooit

Algemene vragen en discussies over hypotheekrente; trends, vast/variabel.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

ToXiQ
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 06 jun, 2014 6:50 pm

De laagste rente ooit

Bericht door ToXiQ »

Hoi Allen,

Wij hebben een leven/spaar hypotheek bij Obvion lopen welke in 2004 is afgesloten. De rentevaste periode is 20 jaar en de totale looptijd 30 jaar. De rente staat voor 20 jaar vast en dat was destijds 5.4% over een bedrag van 75.000Ôé¼. Gezien de vele berichten dat de rente nog nooit zo laag is geweest als nu, ben ik eens gaan navragen hoe hoog de rente nu staat en dat er wellicht kan worden overwogen om om de hypotheek open te breken en de boete te betalen en over sluiten met een wellicht historisch lage rente om zo een (nog) goedkopere maandlast te krijgen of te laten middelen.

Ik was eigenlijk wel erg teleur gesteld, de hypotheek rente op deze hypotheekvorm staat nu op 5.2% dat is -0.2% lager en dat terwijl de rente op zijn laagste punt zou staan. Uitgezocht dat er in 2005 / 2006 dezelfde hypotheekvorm op 4.1 heeft gestaan. Begrijp ik nu iets niet :?:
ofdm
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 28 nov, 2012 10:08 pm

Re: De laagste rente ooit

Bericht door ofdm »

Het was mij ook al opgevallen dat rentestanden voor lange looptijden niet uitzonderlijk laag zijn. Ik kan mijn 4,9% voor 30 jaar vast uit 2006 ook niet verbeteren. In ieder geval niet zonder NHG bij > 100%.
Plaats reactie