hypotheekofferte

Algemene vragen en discussies over hypotheekrente; trends, vast/variabel.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

giensie@
Berichten: 5
Lid geworden op: di 23 okt, 2007 1:39 pm

hypotheekofferte

Bericht door giensie@ »

Als je een hypotheekofferte hebt, houdt dit dan automatisch in dat je de hypotheek dan ook krijgt, ik zie ineens allemaal beren op mijn pad.
Wat ik bedoel is of de hypotheeknemer zich dan nog kan bedenken, immers voor de offerte ben je al uitgebreid onderzocht.
Steven
Berichten: 1498
Lid geworden op: vr 21 sep, 2007 4:04 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Steven »

Beste giensie@,

Voor dat je een tweede vraag stelt, is netjes om blijk te geven dat je het antwoord op de eerdere vraag gelezen hebt. We allemaal vrijwilligers die hier reageren.

Een hypotheekofferte betekent niet automatisch dat je de lening ook krijgt. In de offerte worden allerlei stukken opgevraagd die in samenhang met elkaar beoordeeld worden. Afwijzing kan oa plaatsvinden door:

- inkomen
- bkr
- onderpand
- gezondheid ivm levensverzekering


Groeten,

Steven
wo0t

Antwoord

Bericht door wo0t »

Een offerte wordt uitgebracht onder een aantal voorbehouden. Deze voorbehouden staan in elke offerte vermeld.

Op het moment dat je dus niet voldoet aan 1 van deze voorbehouden zal de offerte geen doorgang vinden.

Aan de hand van deze voorbehouden gaan ze bijv het inkomen "bevestigen"waarop ze deze hypotheek evrstrekken. Zelfde geld bijvoorbeeld voor waardes van eht pand enzo. Lever je deze bescheiden allemaal netjes aan en wijken deze waardes niet af van de waardes die vooraf aan de bank gemeld zijn. kan de Hypotheek gewoon doorgang vinden.
Plaats reactie